Gå til innhold

Skjelvende tomler; Latuda eller Lithionit?

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hei!

Tomlene mine har begynt å skjelve. Har gått på Lithionit en stund, uten å skjelve, men det kan være langtidsbivirkning? Latuda har jeg tatt i noen få måneder. Vet ikke hvilket medikament som har skylda, men det må være et av de. Ser ikke noen annen grunn at ei i tjueårene skal skjelve på tomlene. Spørsmålet er om det er farlig, eller om det er et veldig dårlig tegn. Spesielt finmotoriske sysler som gir skjelving - som å skrive på mobilen.

Skrevet

Bivirkninger LATUDA:

Dystoni: Symptomer på dystoni, langvarige unormale kontraksjoner av muskelgrupper, kan forekomme hos følsomme individer i løpet av de første dagene av behandling. Symptomer på dystoni omfatter krampe i nakkemusklene, som iblant utvikler seg til tetthet i halsen, svelgeproblemer, pusteproblemer og/eller fremskyting av tungen. Selv om disse symptomene kan opptre ved lave doser, opptrer de oftere og med større intensitet, med høypotente og med høyere doser av førstegenerasjons antipsykotika. En forhøyet risiko for akutt dystoni er observert hos menn og i yngre aldersgrupper.

https://no.wikipedia.org/wiki/Dystoni

Kan være noe her kanskje. Skal antagelig prøve LATUDA selv snart hvis jeg tør, så keep me posted :-) Lykke til.

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Ja! Kanskje det er det. Jeg hadde faktisk vedvarende mild krampe i høyre sternocleido mastoideus-muskel, men det gikk over etter noen uker. Ellers er jeg veldig fornøyd med effekten av Latuda foreløpig. Bivirkningene har ikke vært alvorlige. Håper det funker bra for deg også :)

Skrevet
23 timer siden, franklyscarlet skrev:

Tomlene mine har begynt å skjelve. Har gått på Lithionit en stund, uten å skjelve, men det kan være langtidsbivirkning? Latuda har jeg tatt i noen få måneder. Vet ikke hvilket medikament som har skylda, men det må være et av de. Ser ikke noen annen grunn at ei i tjueårene skal skjelve på tomlene. Spørsmålet er om det er farlig, eller om det er et veldig dårlig tegn. Spesielt finmotoriske sysler som gir skjelving - som å skrive på mobilen.

Jeg fikk skjelvinger på hendene av Efexor, men av Lithionit får jeg ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...