Gå til innhold

Nedtrapping zoloft - mister grepet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gikk på 125 mg zoloft i noen år. For to uker siden begynte jeg å trappe ned etter avtale med psykiateren. Nå er jeg nede i 75 mg og har tatt helt av. Skjønte det var noe da jeg sto opp i dag tidlig og var skikkelig høyt oppe. Etter en time følte jeg plutselig det som om veggene kom mot meg og ble skikkelig stressa. Så begynte det å koke innvendig og fikk så raserianfall fordi jeg var stressa. Gikk så ut for å handle mat. Kom hjem og stupte ned i sofaen helt utmatta etter å ha bært tunge poser. Så begynte jeg prate høyt og fort...lo mye, var livlig...så tok angsten meg samtidig og slet meg selv ut totalt!

Gikk en tur og klarte å roe meg men gikk ikke lenge før jeg igjen var urolig. Tror jeg foesøkte 5 ulike aktiviteter som jeg ga opp midtveis pga dårlig konsentrasjon og utålmodighet! Nå ligger jeg på sofaen, orker ikke senga, får ikke sove tross jeg har tatt truxal. Psyk mener jeg er bipolar men har borderline, gad og gjent depresjoner som diagnoser. Jeg skal også snart til adhd-utredning. 

Det interessante er at jeg tok en gentest som viste at ssri overhodet ikke har effekt på meg. Hvorfor så ustabil når jeg trapper ned da? 

Fatter ikke noe...hva skjer? Begynner jeg å bli tullette? Er det normalt ved nedtrapping av ssri? Er det psykdommen som kommer tilbake? Går i zikkzakk for meg...er så mye diagnose ditt og datt...er jeg bipolar..adhd...eller på vei til å tippe over? Roter fælt på alle måter...ufattelig distre, klarer ikke planlegge...roter..har jeg hypomani? Eller på på "grensa"? Bør jeg be om en innleggelse?

Anonymkode: 2cd91...ad5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440795-nedtrapping-zoloft-mister-grepet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Håpeful

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å slutte på medisiner hvis de fungerer og ikke går ut over kroppen noe særlig negativt. Hva er rasjonalet? Zoloft og SSRI generelt er sukkertøy med god virkning og nada negative effekter over tid med mindre man har andre alvorlige ubehandlede lidelser som bipolar lidelse. 

Om du så absolutt skal slutte, gjør det sakte og enda saktere enn det for SSRI-withdrawal er det verste av disse psykiatrimedisin etter benzo. Antipsykotika er en lek i forhold. Ta det fra en som har prøvd begge. Seponerte 30 mg Cipralex 5 mg ukentlig og var konstant dårlig på flere måter i 4 måneder. 

AnonymBruker
10 timer siden, Håpeful skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å slutte på medisiner hvis de fungerer og ikke går ut over kroppen noe særlig negativt. Hva er rasjonalet? Zoloft og SSRI generelt er sukkertøy med god virkning og nada negative effekter over tid med mindre man har andre alvorlige ubehandlede lidelser som bipolar lidelse. 

Om du så absolutt skal slutte, gjør det sakte og enda saktere enn det for SSRI-withdrawal er det verste av disse psykiatrimedisin etter benzo. Antipsykotika er en lek i forhold. Ta det fra en som har prøvd begge. Seponerte 30 mg Cipralex 5 mg ukentlig og var konstant dårlig på flere måter i 4 måneder. 

Du kan jo begynne med å lese innlegget mitt først siden du ikke skjønner det. Kan også gjenta for deg at jeg tok en gentest som viser at ssri ikke har noe god effekt på meg. Jeg skal derfor over til noe annet. Jeg trenger noe for depresjonen min, som ja, er alvorlig.  Så det er altså noe av rasjonalet med å slutte. Samt bivirkninger som absolutt ikke var til å leve med. 

Og ikke kom her å belær meg. Jeg har nok prøvd litt av hvert sjølv 😀

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lov til å komme med medisinråd. 

Anonymkode: bbb8a...fea

Dette er ikke et spesifikt medisinråd til TS. Dette er hentet fra en generell anbefaling. Å henvise til generelle anbefalinger eller henvise til f.eks. tekst i Felleskatalogen er meg bekjent ikke forbudt.

Gjest Håpeful
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo begynne med å lese innlegget mitt først siden du ikke skjønner det. Kan også gjenta for deg at jeg tok en gentest som viser at ssri ikke har noe god effekt på meg. Jeg skal derfor over til noe annet. Jeg trenger noe for depresjonen min, som ja, er alvorlig.  Så det er altså noe av rasjonalet med å slutte. Samt bivirkninger som absolutt ikke var til å leve med. 

Og ikke kom her å belær meg. Jeg har nok prøvd litt av hvert sjølv 😀

Du har rett, jeg skummet bare over posten, leste ikke godt nok. Beklager det. Da skjønner jeg godt at du skal slutte! Og lykke til med det :-)

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trappet saakte ned fra 100 mg zoloft,skjærte bittelitt av hver tablett over åtte måneder.d gikk fint.

Anonymkode: 261be...247

Ser ut som jeg også må bruke litt mer tid på dette..🙄

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...