Gå til innhold

Har legen alltid rett anngående psykisk diagnoser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på om legen min har tatt litt for lett på plagene mine. Har legen alltid rett i diagnosesetting? Eller har dere opplevd å ikke kommet noen vei? 

Anonymkode: f96ec...3cc

Skrevet

Ingen har alltid rett. Selv de beste tar feil noen ganger. Men jo mer kompetent en er, jo sjeldnere tar en feil.

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri stolt på en fastleges diagnostisering av psykiske helseplager og ville krevd utredning i psykiatrien for dette.

Ville vært kritisk til en psykiater også om diagnosen ble satt kjapt. Men dersom det er en psykolog eller psykiater har brukt litt tid og mer omfattende diagnoseverktøy blir saken annerledes.

Anonymkode: 48605...87b

AnonymBruker
Skrevet
På 3/7/2018 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på om legen min har tatt litt for lett på plagene mine. Har legen alltid rett i diagnosesetting? Eller har dere opplevd å ikke kommet noen vei? 

Anonymkode: f96ec...3cc

Fastleger vet generelt sett lite om psykiatri.

Anonymkode: cfb5f...db6

AnonymBruker
Skrevet

Du må diagnosen av en psykiater,leger vet for lite.irev utredning mrd psykiater,og kom med en grundig beskrivelse av dine utfordringer 💗

Anonymkode: 60806...368

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke helsevesenet og også legene alltid har rett. Alt styres så mye av økonomi og må vel kanskje også det. Enkelte faginstanser har jo også meldt fra om at legetjenester har ikke samme kvalitet som før på grunn av mangel på kompetanse mange steder.  Det er særlig mye i denne verden som kaster så mye av seg tror jeg og det har vel også helsepersonell opplevet der de haster mellom deltidsjobber. Derfor er de vel ikke så interessert i spesialisering men også de ønsker sin " egentid".

Det virker jo også ut fra det man ser i media som om det er pasienten selv som har det største ansvaret for sin egen lidelse og egen sykdom. Derfor bør man ikke være ukritisk iallefall tror jeg i den grad man kan i en situasjon man ikke er frisk eller får en diagnose man vet så lite om.

Anonymkode: 0c930...36e

AnonymBruker
Skrevet

Nei helt ærlig har de nesten alltid helt jævlig feil. Du og folk du snakker mye med vet mye mer om dine problemer enn en lege ; og det er veldig veldig få virkelig flinke leger.

Anonymkode: d6e66...bc7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...