Gå til innhold

Hvem jobber egentlig stortingsrepresentatene for, EU eller det norske folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

16. mars foreslår regjeringen å binde Norge til EUs energibyrå (ACER), slik at EU får innflytelse over norsk energipolitikk. Regjeringen med Terje Søviknes og Ine Eriksen Søreide tilbakeviser at strømpriser vil øke eller at Norge vil miste kontrollen over vår energipolitikk. De mener vi ikke har noen grunn til bekymring. Er dette troverdig? 

Norge bygger vindmøller som gir ustabil og kostbar energi. Denne kraften kan bare brukes til å supplere strøm for husstander. For å utjevne «toppene» i husholdningen, monterer man «smarte» strømmålere som overvåker forbruket. Man gjør strømmen dyr på «toppene» og tvinger folk til å endre på tradisjonelle rutiner (når man lager middag, vasker klær, dusjer osv.). På den måten skal man unngå toppene til husholdningen, som kan skape problemer for krafteksporten. Kraftbransjen tjener store penger og politikerne får «fjær i hatten» fra EU. Alt er nøye planlagt. 

Våre politikere gir arvesølvet til EU og vi betaler kostandene.

Anonymkode: da89b...a92

Fortsetter under...

AnonymBruker

NVE anslår at strømprisen i Norge øker med 30 % til 2030. Det internasjonale energibyrået (IEA) mener det blir en dobling. Den offisielle forklaringa er at økning i prisen på CO2-kvoter og økning i gass- og kullpris. Men hvorfor øker det prisene i Norge? Norske kraftverk kjøper ikke CO2-kvoter og bruker ikke kull. Prisene importeres fordi det bygges flere og flere kabler som binder oss til EU-markedet og den sterke prisøkning som alle forventer der. Vi eksporterer strøm og importerer pris.

str%C3%B8mpris%20banner%202018.jpg?quality=100

Anonymkode: da89b...a92

AnonymBruker

Jeg stritter tilbake på dette da jeg ikke tror at dette vil gi noen gevinst i pris til forbruker men jeg ser det langsiktige ressursbesparende argument i forhold til jordas ressurser og slik men føler ikke at verden er slik på mange andre basale ressurser som vi som land kunne nyte godt av så dette høres ikke smart ut synes jeg. Og ønsker vi at verden skal bli slik.???

Men skulle jeg prøve å tenke meg inn i en tilfeldig stortingsrepresentantane sin sted så ville jeg tro de møter den samme virkelighet som vi aldeles helt vanlige uvanlige som møter et arbeidsmarked og jobbannonser som etterspør mer og mer spesialisert arbeidskraft. Jeg kan se at dette er et spørsmål som krever både innsikt og kunnskap og må sikkert regnes mye på ,men kan vi stole på dette i en så omskiftelig verden? Jeg føler her burde være folkeavstemning slik under EU spørsmålet så viktig er det? Det er vår fremste ressurs og forvaltningsansvar det handler om føler jeg. Så dette følger eg med på debatten og videre behandlingen av.

Anonymkode: d1cae...8c8

AnonymBruker

Det høres ikke ut som noen " god deal " nei. Men de virker jo så skjønt enige om den saken. Det er veldig rart. Vanskelig å forstå hvordan lederen i Senterpartiet klarer å stå på bena. Må være et helt umenneskelig belastning. Men det virker som han er person med jevnt godt humør fra naturens side og med god humoristisk sans. Ikke det at jeg pleier å stemme det partiet da de er langt fra mine lommebøker men jeg kan ikke annet forstå enn at lederen deres er en stor bærende kraft og sier mye mange av oss sympatiserer med. En annen sak er selvsagt at på integrerinstiltakssiden er ikke Senterpartiet best i klassen og det er viktigere enn noensinne at invandrerandelen møtes på god måte og gis mulighet for meningsfulle liv. Problemet er mer og mer at så mange grupper ikke klarer å " nikke gjenkjennende til noe" føler jeg  Men jeg misunner dem ingenting for å være helt ærlig. Politikerene mener jeg. Men de legger kanskje andre ting i begrepet makt enn fortidas politikere. Eller kanskje ikke??

AnonymBruker

Du de jobber kun for EU pga folkeavstemningen mot eu bl annet.

De som ville si ifra mot eøs etc de ble tvangsinnlagt på psykiatrisk og ja ekstreme summer gies til EU Afrika - ja ALLE steder faktisk.

+ at « oljefondet» er internasjonalt børsnotert. Go figure!

Anonymkode: 842a6...d3b

Annonse

AnonymBruker

Bare de som har innflytelse på alle disse tingene ikke blir lurt opp i stry av bare lykkejegere ja. Hva jeg frykter mest for oss alle i dag. Oljefondet virker helt prisgitt ja men det kan kanskje umulig være noe annet.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...