Gå til innhold

Jeg er kvinne men følte meg fremmed i 8 mars tog.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne ville dra meg med å gå i 8 mars- tog. Jeg følte meg ikke helt vel. Sinte rop mot navngitte politikere, hån mot Israel og røde flagg, aggressive utrop.osv osv Jeg er kvinne men forstår ikke at dette er noe jeg som kvinne må være med på. Vi kan vel heie frem kvinner på en annen måte ?. Kanskje vi mangler en mer variert kvinnekamp. Og kanskje vi skal ta bort ordet « kamp». Jeg er for at kvinner og menn skal stå mer sammen og respektere hverandre . Det må da være den beste måten å fremme likestilling på. Men her føler jeg ikke en gang at de taler alle kvinners sin sak heller. Kvinner kan faktisk ha ulike meninger om mange politiske saker. Men selvfølgelig setter jeg pris på de som har kjempet en kamp for meg i tidligere tider og det var sikkert mye bra også i dette toget  men det druknet liksom i det aggressive og politiske engagementet. Nei , jeg vet ikke jeg. 

Anonymkode: 62e5a...aaa

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Feminisme og antirasisme er begrep som er "kuppet" av venstresiden. Det dreier seg ikke om likestilling og å ikke være rasist lengre. Arrogant holdning og en "holier than thou" holdning preger venstresiden og venstrefeminister.

Jeg føler noe av det samme som deg i 8.mars-toget. 

Heldigvis finnes det mange andre arrangementer 8. mars, som passer meg bedre.   Jeg gleder meg også over alle solidaritetmeldingene i sosiale medier. 

Lederen i selskapet jeg jobber i, hadde en flott kronikk på intranettet 8. mars, hvor han oppsummerte alle rettighetene kvinner har oppnådd de siste 100 årene. Det gjorde meg stolt og glad. 

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, Kayia skrev:

Du MÅ ingenting. Tenk og velg selv. Om noe annet enn tog og 8-mars-retorikken passer bedre for deg, gjør dét, og aksepter samtidig at for andre passer noe annet bedre. 

Jeg føler på ingen måte at jeg må gå i tog😀. Føler heller at det er lite aksept for at kvinner har ulike meninger om hvordan kvinnesaken skal frontes. Det er en dominerende gruppe som mener de snakker for alle kvinner. Jeg dømmer ingen som går i dette toget men skulle ønske at jeg ikke følte meg fremmed. Kanskje man hadde fått med flere kvinner da?. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler på ingen måte at jeg må gå i tog😀. Føler heller at det er lite aksept for at kvinner har ulike meninger om hvordan kvinnesaken skal frontes. Det er en dominerende gruppe som mener de snakker for alle kvinner. Jeg dømmer ingen som går i dette toget men skulle ønske at jeg ikke følte meg fremmed. Kanskje man hadde fått med flere kvinner da?. 

Her må dere gjøre noe selv. Om flere av dere som føler på fremmedhet stilte, ville kanskje flere finne en parole som stemte for dem? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...