Gå til innhold

Kan jeg drikke varm vann med sitron ved reflux?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Skal man holde seg unna sitron når man har reflux? Jeg prøver å slanke meg og varmt vann med sitron om morgenen er visst et godt slankeråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitron er veldig syrlig, og ved reflux skal man ha minst mulig syre som kan irritere og skade spiserøret.

Det er derfor ikke en god ide for deg.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tjohei1 skrev:

Skal man holde seg unna sitron når man har reflux? Jeg prøver å slanke meg og varmt vann med sitron om morgenen er visst et godt slankeråd. 

 

1 time siden, Kalevaala skrev:

Sitron er veldig syrlig, og ved reflux skal man ha minst mulig syre som kan irritere og skade spiserøret.

Det er derfor ikke en god ide for deg.   

Det er riktig at sitronen er sur, men når den kommer inn i fordøyelsessystemet vår blir den basisk. Så jeg vil si at det ikke er dumt å drikke sitronsaft med reflux. Sitronsaft er i utgangspunktet omtrent like surt som magesyra.

https://www.kostnytt.no/sur-spis-sitron/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kommer vel også andpå hvor mye sitron, jeg vil tro det er mye værre å drikke et glass med appelsinjuice fvor hele greien er syrlig og et glass med vann med noen få sitrondråper i for smaken sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...