AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 Jeg har BP1. Er suicidal nå. -Men ikke deprimert. Har vært deprimert mange ganger før, og jeg kjenner ikke det slik nå. Føler ikke så mye glede, akkurat, men ikke deprimert, liksom. Legen sier jeg er alvorlig deprimert (har ikke testet med MADRS). Jeg er ikke enig. Kan man ikke være suicidal uten å være deprimert, da? Anonymkode: 56aed...ed2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 Deprimert er ikke lik trist/lei seg/tungsint. En kan godt ha depresjon uten tristhet. Anonymkode: 1cc3b...fd6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deprimert er ikke lik trist/lei seg/tungsint. En kan godt ha depresjon uten tristhet. Anonymkode: 1cc3b...fd6 Men hvis dette er depresjon, hva skal jeg se etter, tro? Jeg har ok energi, jeg gjør ting hver dag. Er ikke glad og fornøyd, og har en del angst. Den typiske depressive følelse mangler. Pleier også å bli tung i kroppen, treig i hodet, sove 12-14 timer, osv når jeg er deprimert. Nå kan jeg "gjøre alt som vanlig", men jeg vil dø fordi jeg tenker at det ikke er meningen at jeg skal leve, og jeg ser pessimistisk på fremtiden. Anonymkode: 56aed...ed2 0 Siter
ISW Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 (endret) Suicidalitet kan oppstå nærmest med enhver psykisk (og mange fysiske) lidelse, men det er vanligst ved depresjon. Endret 15. mars 2018 av issomethingwrong 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.