Gå til innhold

Kan man ikke være suicidal uten å være deprimert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har BP1. Er suicidal nå. -Men ikke deprimert. Har vært deprimert mange ganger før, og jeg kjenner ikke det slik nå. Føler ikke så mye glede, akkurat, men ikke deprimert, liksom. Legen sier jeg er alvorlig deprimert (har ikke testet med MADRS). Jeg er ikke enig. Kan man ikke være suicidal uten å være deprimert, da?

Anonymkode: 56aed...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Deprimert er ikke lik trist/lei seg/tungsint.  En kan godt ha depresjon uten tristhet.

Anonymkode: 1cc3b...fd6

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deprimert er ikke lik trist/lei seg/tungsint.  En kan godt ha depresjon uten tristhet.

Anonymkode: 1cc3b...fd6

Men hvis dette er depresjon, hva skal jeg se etter, tro?
Jeg har ok energi, jeg gjør ting hver dag. Er ikke glad og fornøyd, og har en del angst. Den typiske depressive følelse mangler. Pleier også å bli tung i kroppen, treig i hodet, sove 12-14 timer, osv når jeg er deprimert. Nå kan jeg "gjøre alt som vanlig", men jeg vil dø fordi jeg tenker at det ikke er meningen at jeg skal leve, og jeg ser pessimistisk på fremtiden. 

Anonymkode: 56aed...ed2

Skrevet (endret)

Suicidalitet kan oppstå nærmest med enhver psykisk (og mange fysiske) lidelse, men det er vanligst ved depresjon. 

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...