Gå til innhold

Har du opplevd å blitt dumpet før?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble «dumpet» etter mange års turbulent forhold (det måtte skje en dag) var helt jævlig selv om jeg visste at det var til det beste. Brudd etter mange år selv om forholdet ikke var bra, så var det vel egentlig mest «endringen» som gjorde mest vondt. Var akkurat som noen hadde dødd og livet skulle gå videre, jeg følte meg hvertfall helt lost. Vanskelig å beskrive, men føltes uutholdelig vondt. Var helt avhengig av de rundt meg den perioden for å holde «hodet over vannet», men det skulle ikke vare lenge, 2 mnd etter var jeg på dateren og falt pladask. Slet med angst og klarte ikke slappe av, var litt «skadet» etter forrige forhold, så var nok ikke helt klar. Ble «dumpet» for en annen, men fant ut at denne karen her ikke hadde rent mel i posen, så var ikke den største «sorgen», men vondt nok.

Alt dette hørtes sikkert veldig destruktivt ut, men en ting jeg har lært. Lærer du å elske degselv først, så er det lettere å vurdere hvem som er verdt å bruke tid på og ikke. Sliter man med selvfølelse etc, tiltrekker man seg psychos, ev. så kan det bli en usunn balanse i forholdet. 

Jeg sliter med selvfølelsen og er ikke klar for forhold før den er fixet i såpass stor grad at det er verdt ett forsøk.

Anonymkode: 5c298...0cd

Viktig poeng det der med å virkelig sette pris på seg selv.  Jeg har så vidt begynt på den reisen etter tiår med håpløse og vonde forhold. Men blir jeg alene resten av livet; so be it! Jeg er ikke redd for det. Bedre alene enn sammen med en psyko.

påskelilje
Skrevet

Nei, jeg har aldri blitt dumpet. Har faktisk bare vært i ett forhold, og det har vart i snart 27 år... Var selvsagt forelsket flere ganger før jeg møtte han som jeg er gift med, og hadde nok kjærlighetssorg et par ganger når det ikke ble noe forhold ut av det...

Skrevet (endret)
9 timer siden, påskelilje skrev:

Nei, jeg har aldri blitt dumpet. Har faktisk bare vært i ett forhold, og det har vart i snart 27 år... Var selvsagt forelsket flere ganger før jeg møtte han som jeg er gift med, og hadde nok kjærlighetssorg et par ganger når det ikke ble noe forhold ut av det...

Man unngår nok mye hjerte og smerte ved å inngå livsvarig forhold allerede i folkeskolen :rolleyes:

Endret av Xtra
påskelilje
Skrevet
3 minutter siden, Xtra skrev:

Man unngår nok mye hjerte og smerte ved å inngå livsvarig forhold allerede i folkeskolen :rolleyes:

Litt dyp den der.... Joda, jeg har blitt skånet for opprivende kjærlighetssorger, det er sant. Nå var jeg dog ferdig med videregående, og hadde hatt ett år i det store utland før vi traff hverandre. Litt erfaring fra både andre steder og evt andre forhold kan som regel være lurt.

Anbefaler vel for så vidt til mine ungdommer at de må ut og prøve vingene litt før de slår seg helt til ro. Blir spennende om eldstemann, som ble sammen med sin kjære da han var 17,5, fortsatt er sammen med henne om noen år ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med selvfølelsen. Tror at ingen kan like meg på den måten som innebærer kjærlighetsliv og forhold. Jeg tror at jeg ikke er bra nok. Det er det som er problemet mitt i etterkant. Har mistet lysten på å involvere meg dypt i noe. Men skal forsøke å jobbe med meg selv med det. Ifølge mitt syn så er ikke en type som han et tap men det er selvfølelsen som føles tøfft i etterkant. 

Anonymkode: 12da6...bac

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Gondor skrev:

Viktig poeng det der med å virkelig sette pris på seg selv.  Jeg har så vidt begynt på den reisen etter tiår med håpløse og vonde forhold. Men blir jeg alene resten av livet; so be it! Jeg er ikke redd for det. Bedre alene enn sammen med en psyko.

Slike tanker har jeg og. Jeg tenkte å bevege meg ut på datemarkedet igjen men venter til været blir varmere. Og jeg gidder ikke å involvere meg med hva som helst. Selvfølelsen er dårlig etter det siste bruddet mitt. Minner og alt popper opp iblant og jeg psyker meg helt ned når det popper opp. Men jeg forsøker å få tankene over på annet. For det er viktig å bygge psyken opp. Og si til seg selv: jeg er like bra som alle andre. Jeg er bra nok! Og jeg fortjener å bli verdsatt! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk at der problemet ligger er ikke tapet av den som dumpet en, men selvfølelsen etterpå. Den trampet liksom på selvverdien. Hos meg var det slik at jeg håpet på at han kom tilbake slik at jeg kunne dumpe han og få ordnet opp i selvfølelsen på den måten. ;) . Jeg dummet meg ut med å mase på han pga nettopp det at jeg ønsket mer selvverdi slik at jeg kunne gå med hevet hode. Så man kan tro man har kjærlighetssorg uten at man faktisk har det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...