Gå til innhold

Er det vanlig at uføre har det slik?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alt bare flyter, ingenting betyr noe. Du sover til langt på dag, bare surrer rundt resten av dagen uten å få gjort noe, har ingen selvdisiplin, ser ikke poengen med å vask huset, forfaller både mentalt og fysisk. Alt er meningsløst. Er dette livet?

Anonymkode: 2104e...e4d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/441570-er-det-vanlig-at-uf%C3%B8re-har-det-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt bare flyter, ingenting betyr noe. Du sover til langt på dag, bare surrer rundt resten av dagen uten å få gjort noe, har ingen selvdisiplin, ser ikke poengen med å vask huset, forfaller både mentalt og fysisk. Alt er meningsløst. Er dette livet?

Livet er hva du gjør det til. 

Anonymkode: d5ef2...bb9

AnonymBruker

De uføre uten egen familie føler det nok ofte slik ja, vi er programmert til å (forsøke) få barn og jobbe for status/økonomi/sikre familiens overlevelse, som ufør uten egen familie ender en opp uten noe å "leve" for og ting blir meningsløst i lengden, tror jeg

Anonymkode: 5b44d...117

AnonymBruker

Det har mye med vår upersonlige tidsepoke hvor enkeltmenneske kun er en kasteball i systemet og  snart ingen har fast grunn under føttene. Alt trenger man ikke utover ett lodd i dette spillet. Nå krisemaksimerer jeg selvsagt. Men jeg ser bare da vi ryddet og kastet en haug med gamle bøker. Hadde vi vært mere oppegående datamessig kunne vi kanskje solgt dem på nett. På den annen side er jeg ikke så sikker på det heller at det ikke ville kostet mer i økonomi enn vi hadde klart å få inn. Derfor gikk de til gjenvinningsstasjonen. Som de sa. Det er uansett utdaterte bøker. Alt er så komplekst og komplisert.

Er det skjedd noe i livet ditt nylig som gjør at du nå er litt " nede i kjelleren". Noe trist som trenger tid og bearbeiding . Man må ofte ta tingene litt om litt. Om tidene blir litt bedre igjen kan man kanskje få en bedret situasjon. Det kan bli tilbud om noe i nærområdet som kan virke støttende eller man kan få hjelp fra helsesystemet som faktisk virker på god måte. Man kan fatte nytt håp eller få klarhet i noe som man ikke har forstått. Været kan bli bedre og man kan ta med litt kaffe eller noe varmt og ta en tur i parken og se på påskeliljer. Jeg tror vi er mange som har lignende skjebne men mye man hører av statistikker og fakta er ikke til å stole på tror jeg.

Anonymkode: 7157d...d20

AnonymBruker
På 23.3.2018 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Jeg tror en del både uføre og arbeidsledige kan henfalle til slike tanker og destruktiv livsstil i perioder. 

Faktum er at man er «utenfor» man har ikke det normale, man kan ikke følge oppskriften mot det såkalte vellykkede. Er man syk, savner man sitt friske jeg. Man finner ingen mening i, fordi «meningen i» ofte er oppgitt i å være i arbeid, ha en fungerende familie, ha god økonomi, være sosial, omgitt av familie og venner, reise og være frisk og velfungerende.

I en slik situasjon tror jeg det er viktig å forsøke finne en ny oppskrift på livet. Unngå å sammenligne seg med de som har alt man ikke selv kan få, ikke evner å skaffe seg av ulike grunner.  Ikke male opp at vellykkethet er noe alle er forunt. Se et større perspektiv. Det finnes så uendelig mange mennesker som ikke en gang får dekket dine basale behov. Mennesker som ikke noensinne vil være i nærheten av det vi definerer som noe som gir mening. Så får man finne sin egen mening med i gitte situasjon og ikke minst gi den gitte situasjonen aksept. Det er helt greit med dager som du beskriver i håpløsheten som kan ramme, men det rammer bare en selv å «velge» og bli der. 

Anonymkode: 591ad...b3b

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...