Gå til innhold

Akutt time hos lege i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som spurte ang legevakta pga rygg i helga.

Har lagt på sofaen i tre dager. Kvier meg bare jeg skal på do, er så tungt å bevege meg når jeg er så stiv. Føler jeg ikke klarer noe, men fikk en paralgin forte med pappa i går og ble litt bedre. Den virkninga henger i litt ennå. Dette tør jeg ikke si til legen.

Nå har det over tid bare gått nedover med ryggen min til tross for bøy, strekk gåturer og styrketrening. Legen påstår det kun er muskulært. Men så ille det er nå har det aldri vært før.

Bør jeg bestille akutt time i dag? Redd for å være til bry og virke masete. Hva kan egentlig legen gjøre? Har ringt fysio men det er ikke aktuelt før godt over påske og enda lenger..Kiropraktor vil jeg helst unngå. Har legetime men første ledige ikke før om over en måned.

Mannen min vil snart reise bort et par uker og hvis jeg ikke blir bedre til da, så kommer jeg meg ikke engang til butikken for å handle mat (har ikke bil).

Synes legen ofte avfeier meg. Hva skal jeg si for å bli tatt på alvor? Sliter også med mye angst og depresjon.

Anonymkode: 6e5ba...cba

Skrevet

Er ikke noe farlig å si til legen at du har tatt paralgin forte. Hvorvidt du bør få akuttime eller ikke, er det bare du som kan avgjøre. Det kommer jo an på om du tror det er noe legen får gjort. Har du prøvd naprapat eller manuell terapaut? Der får man gjerne raskere time enn jos fysioterapaut. Legen kan ev. gi deg smertestillende. Kan være fornuftig det også, så ryggen får slappet litt mer av.

Etterhvert bør du jo få tatt MR og røntgen av ryggen, dersom den ofte er vond. Men det er ikke usannsynlig at det er muskulært. Spesielt ikke når du samtigid sliter med angst og depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2018 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Har lagt på sofaen i tre dager. Kvier meg bare jeg skal på do, er så tungt å bevege meg når jeg er så stiv. Føler jeg ikke klarer noe, men fikk en paralgin forte med pappa i går og ble litt bedre. Den virkninga henger i litt ennå. Dette tør jeg ikke si til legen.

Nå har det over tid bare gått nedover med ryggen min til tross for bøy, strekk gåturer og styrketrening. Legen påstår det kun er muskulært. Men så ille det er nå har det aldri vært før.

Bør jeg bestille akutt time i dag? Redd for å være til bry og virke masete. Hva kan egentlig legen gjøre? Har ringt fysio men det er ikke aktuelt før godt over påske og enda lenger..Kiropraktor vil jeg helst unngå. Har legetime men første ledige ikke før om over en måned.

Mannen min vil snart reise bort et par uker og hvis jeg ikke blir bedre til da, så kommer jeg meg ikke engang til butikken for å handle mat (har ikke bil).

Synes legen ofte avfeier meg. Hva skal jeg si for å bli tatt på alvor? Sliter også med mye angst og depresjon.

Hvorfor ønsker du å unngå kiropraktor? De er jo oftest de beste på denne type plager. Og gir behandling som ofte fjerner problemet raskt om det ikke er helt spesielle ting.

Anonymkode: 4f7dc...410

Skrevet (endret)
På 26.3.2018 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Jeg sier som jeg sa i andre tråden - oppsøk kiropraktor! En lege kan neppe gjøre noe annet enn å skrive ut smertestillende, og det virker jo bare lindrende en kort stund. Hadde du oppsøkt kiropraktor i helgen (om det finnes helgenåpent der du bor) hadde du antakelig vært mye bedre nå.

Endret av Xtra
motorPrøysen
Skrevet

Selv ville jeg ikke oppsøkt kiropraktor og jeg ville heller ikke anbefalt det til noen. Behandlingsmetodene deres er ikke forskningsbasert. Med fysioterapi stiller det seg annerledes.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, motorPrøysen skrev:

Selv ville jeg ikke oppsøkt kiropraktor og jeg ville heller ikke anbefalt det til noen. Behandlingsmetodene deres er ikke forskningsbasert. Med fysioterapi stiller det seg annerledes.

Det er nettopp det jeg også mener. Stoler ikke helt på det. Så jeg har nå ringt til fysioterapeut og fått smertestillende meg lege. En fysioterapeut kan nok si noe mer om hva dette er regner jeg med. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...