Gå til innhold

noen som går på lamictal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på Brintellix i 1 år. Har ikke fått den virkningen som jeg ønsket på Brintellix ( har nesten tatt daglig 1 mg Xanor også, men nå har legen sagt stopp ). 

Men  i tillegg til Brintllix har jeg fått Lamictal og Imovane ( innsovning ). Har ikke tatt Xanor på 7 dager-. 

Har gått på Lamictal i 7 dager  og merket i går og i dag at humøret mitt er mer løftet enn det har vært på lenge. 

I stedet for angst og uro i kroppen så har jeg nå en god kribling i magen. men det kan ta 2-3 mnd før en merker bedring på Lamictal, men kan jeg merke allerede bedring nå på 7 dager?? 

Har ellers ikke hatt noen bivirkninger. 

Anonymkode: d6ef9...ec1

Skrevet

Hvilken diagnose ligger til grunn for medisineringen?

Gjest Håpeful
Skrevet

Du kan fint merke bedring allerede etter 7 dager.Jeg merket bedring etter 13 dager på 25 mg. Lamictal kan gi bedring av depresjon allerede etter 3-4 dager. Det er ikke et mål i seg selv å stå på høye doser, men gjennomsnittspersonen trenger ofte høyere doser over tid enn det man klarer å komme opp i på 7 dager. Hvis du får noen tilbakefall underveis, ikke tro at medisinen har sluttet å virke, den har ikke det, det bare tar litt tid før virkningen er konstant. Gled deg! Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

TS her: 

Takk for svar. 

Jeg fikk panikkangst som 18 åring, og har siden da hatt angst for angsten. 

Har ofte lurt på om jeg mild grad av ADHD/ADD. 

Før var jeg en glad jente med masse energi. Trente mye og var flink i det meste. 

Nå har jeg Store konesentrasjonsvansker, spesielt når jeg syns noen er kjedelig. Men kan bli veldig oppslukt visst noe interesserer meg veldig. 

Hadde en stor ro i kroppen da jeg gikk gravid, og fikk masse energi etter fødselen. Men det avtok etterhvert og siden da blitt dårligere og dårligere. Mye uro i kroppen ( angst og deprimert). 

Er fortsatt i 100% jobb og klarer hverdagen så vidt. 

Har forsøkt flere medisiner, men føler meg så likegyldig på disse medisinene. 

Nå har jeg nesten ikke energi, litt humørsvinger, fortsatt store mens smerter , mye verk i kroppen. Uro, angst, deprimert, tiltaksløs, vektoppgang. Konsentrasjonsvansker, trøtt, sliten og sliter med innsovning. Og null sex lyst. 

Mistenker om jeg kan ha fått fibromyalgi. Det er også en av grunnene at jeg begynte på lamictal. 

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her. 

Glemte også å nevne at restitusjonstiden er mye lengre. Blir sliten etter en gåtur. Ligger på sofaen og fryser resten av kvelden og føler meg syk. Har sjekket stoffskifte og om jeg mangler vitaminer. Alt ok på blodprøvene. 

Dagen etter så føler jeg meg litt syk. 

Fryser mye og er også veldig glemsk ( er 41 år ) 

Gjest Håpeful
Skrevet

Mm, viktig med ordentlig diagnose. Men hvis du nå først har effekt av lamictal(noe det trolig er hvis dette er en følelse som du ikke har følt på lenge uten lamictal) så tror jeg det er viktig med tålmodighet. Følg opptrappingsplan, ta serum. Se i 3 mnd om dette er noe som kan hjelpe deg og om du evnt må ha mer hjelp etter det. 

Du beskriver mye det samme som jeg har hatt. Svakhetsfølelse etter trening f. Eks. Alt dette har blitt bedre av lamictal.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

TS igjen her. 

Glemte også å nevne at restitusjonstiden er mye lengre. Blir sliten etter en gåtur. Ligger på sofaen og fryser resten av kvelden og føler meg syk. Har sjekket stoffskifte og om jeg mangler vitaminer. Alt ok på blodprøvene. 

Dagen etter så føler jeg meg litt syk. 

Fryser mye og er også veldig glemsk ( er 41 år ) 

Oppstartsbivirkninger høres dette ut som. Opplevde det samme i starten, og det gikk over. Men følg med på evt. utslett, og  feber. Følg opptrappingsplan. Det med hukommelse har også jeg merket, men jeg har ikke like mye problemer med det nå, som jeg hadde på lavere doser. Kanskje også bedret med folattilskudd. Fikk påvist for lite folat etter oppstart med Lamictal, og så på nett at det var andre også som opplevde det med Lamictal. 

Anonymkode: d47c1...d38

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...