Gå til innhold

Rivotril og alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man tar 0.5 mg i morgen tidlig (behovsmedisin), tror dere det vil være trygt å drikke noe alkohol i påsken? Sjelden jeg drikker noe alkohol. 

Anonymkode: 56e92...da5

Gjest Håpeful
Skrevet

Ville ikke gjort det. Har du noen veldig stressende situasjoner du må gjennom som gjør at du absolutt MÅ ta rivotril? Jeg tar også Rivotril av og til, men i de tilfellene jeg skal drikke alkohol så gir jeg meg selv valget om enten ubehaget i situasjonen eller å avstå fra alkohol. Pleier som regel å droppe rivotril og heller drikke alkohol hvis det ikke er en helt alarmerende 

Skrevet

Hva er "å drikke noe alkohol i påsken"?   En alkoholenhet enkelte kvelder tåler du nok. Men mer - nei.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutes ago, kupton said:

Hva er "å drikke noe alkohol i påsken"?   En alkoholenhet enkelte kvelder tåler du nok. Men mer - nei.

Tenkte vel på 1-2 glass vin på kveld, påskeaften, eller eventuelt 1. påskedag. Siste inntak 0.5 mg Rivotril i morgen tidlig, ikke noe etter det.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Håpeful said:

Ville ikke gjort det. Har du noen veldig stressende situasjoner du må gjennom som gjør at du absolutt MÅ ta rivotril? Jeg tar også Rivotril av og til, men i de tilfellene jeg skal drikke alkohol så gir jeg meg selv valget om enten ubehaget i situasjonen eller å avstå fra alkohol. Pleier som regel å droppe rivotril og heller drikke alkohol hvis det ikke er en helt alarmerende 

Man MÅ vel aldri ta Rivotril. Men som deg, så ser jeg noen ganger at nytten av å ta den, langt overskrider ulempene Og at noen situasjoner, noen ganger, kan gå svært mye utover den psykiske helsa. Ikke snakk om å ta de på samme dag evt., men noen dager etter å ha tatt 0.5 mg.  

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Man MÅ vel aldri ta Rivotril. Men som deg, så ser jeg noen ganger at nytten av å ta den, langt overskrider ulempene Og at noen situasjoner, noen ganger, kan gå svært mye utover den psykiske helsa. Ikke snakk om å ta de på samme dag evt., men noen dager etter å ha tatt 0.5 mg.  

Rettelse: En del epileptikere MÅ kanskje ta Rivotril. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nok en rettelse. 

Ikke snakk om å ta noe Rivotril etter onsdag morgen, men evt. litt vin noen dager etter siste inntak. Siste inntak Rivotril 0.5 mg, i morgen onsdag, på morgenen. 1-2 glass vin påskeaften, kveld, evt. kvelden 1. påskedag. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nok en rettelse. 

Ikke snakk om å ta noe Rivotril etter onsdag morgen, men evt. litt vin noen dager etter siste inntak. Siste inntak Rivotril 0.5 mg, i morgen onsdag, på morgenen. 1-2 glass vin påskeaften, kveld, evt. kvelden 1. påskedag. :)

Om det begrenses til 2 glass, går det nok helt bra.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, kupton said:

Om det begrenses til 2 glass, går det nok helt bra.

Takk for svar! Prøver å dele 0.5 i to, for å være på sikre siden. Satser på det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Man skal jo være forsiktig å råde til kombinasjon av alkohol og benzo. Vet ikke om du har brukt Rivotril før, vekt etc., men det burde nok gå bra, deler du den i to så er det enda bedre. 

Anonymkode: 2325d...3e4

Gjest Håpeful
Skrevet

Hva kan forresten skje ved ukritisk blanding av rivotril og alkohol? Vet bare at det ikke er bra

Skrevet

Begge virker "sentralt dempende" og virkningene forsterker hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...