Gå til innhold

Påsken, en vond tid. Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det vondt i alle høytider fordi ensomheten er sterkere da. Bitterheten over et vanskelig liv plager meg også mer når jeg ser hvordan de som lever normale liv koser seg. Faktisk syns jeg det værste  er at jeg ikke kan fortelle andre hva jeg gjorde i påska, fordi jeg ikke har gjort noe annet enn å være alene. 

Anonymkode: 075b3...48e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det vondt i alle høytider fordi ensomheten er sterkere da. Bitterheten over et vanskelig liv plager meg også mer når jeg ser hvordan de som lever normale liv koser seg. Faktisk syns jeg det værste  er at jeg ikke kan fortelle andre hva jeg gjorde i påska, fordi jeg ikke har gjort noe annet enn å være alene. 

Jeg kjenner også mye på den at familie og venner koser seg. Det vises så flott på fb hvor fint de har det og hvor lykkelige de er. Men jeg unnner dem det. 

Du kan jo bare si at du har vært hjemme og slappet av? 

Anonymkode: 37f7d...bac

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner også mye på den at familie og venner koser seg. Det vises så flott på fb hvor fint de har det og hvor lykkelige de er. Men jeg unnner dem det. 

Du kan jo bare si at du har vært hjemme og slappet av? 

Det er ikke det at jeg ikke unner andre å ha det fint, det er bare det at det at det da blir helt åpenbart at jeg er så mislykket😣

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at jeg ikke unner andre å ha det fint, det er bare det at det at det da blir helt åpenbart at jeg er så mislykket😣

Kjenner følelsen. 

Skrevet (endret)
På ‎28‎.‎03‎.‎2018 den 21.23, gråstein skrev:

Det samme som ellers i året. Altså stort sett ingen ting.

Mange reiser bort, fordi det er mange fridager. Men for meg er det også stort sett det samme som ellers i året, ja, men det betyr ikke at jeg ikke gjør noen ting. Du gjør sikker noe du også Gråstein, om ikke annet en det du gjør resten av året ? Men hvorfor skulle jeg gjøre noen store avbrekk, eller andre store forandringer i påska ? Det jeg gjør sånn til daglig (eller hverdagen )  liker jeg best, så derfor, så lenge det ikke står til meg, tar jeg det med ro, for ro og stillhet for jeg ikke nok av. 

Endret av FGT
Skrevet
På ‎28‎.‎03‎.‎2018 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Er det flere som sliter i påsken? Hva fordriver dere tiden med? Hva gjør dere for å rette fokuset utover i denne tiden?

Vet ikke hvordan din helsesituasjon er, men det er lett å sammenligne seg med andre. Jo  mindre en kan fokusere på omgivelsene jo bedre er det. Omgivelsene forandrer seg stadig, for når noe er liksom på plass, så dukker det opp noe nytt, for en kan ikke kontrollere andre, men over seg selv kan en vel ha en viss kontroll, ikke sykdom, men  hva en velger å gjøre, og tenke osv. 

AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2018 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut hver dag. Går lange turer. Kjøpte påskeegg til meg selv med masse godt i, og ser på påskekrim. Sitter i solveggen og leser litt. Ja. Man kan kose seg alene :)

Anonymkode: a9aec...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Hørt på Dagsrevyen om rasene i påskefjellet og været som er så vondt og vanskelig der nord nå. Husene deres så så små og forsvarsløse ut på TV der de lå fra nyt til nut. De hadde medisiner ble sagt men hva gjør de med det akutte som uvergelig vil oppstå når det gjelder så mange mennesker. All sannsynlighetsregning forteller oss jo at her vil være akutte ting i befolkningen som da hindres av all snøen og vinden og rasene. Sjøl synes jeg det er rart at Forsvaret ikke forsøker å ta seg frem.

Men alt er det vel ikke tid til å fortelle om i media kanskje. 

Anonymkode: b186d...d8b

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt på Dagsrevyen om rasene i påskefjellet og været som er så vondt og vanskelig der nord nå. Husene deres så så små og forsvarsløse ut på TV der de lå fra nyt til nut. De hadde medisiner ble sagt men hva gjør de med det akutte som uvergelig vil oppstå når det gjelder så mange mennesker. All sannsynlighetsregning forteller oss jo at her vil være akutte ting i befolkningen som da hindres av all snøen og vinden og rasene. Sjøl synes jeg det er rart at Forsvaret ikke forsøker å ta seg frem.

Men alt er det vel ikke tid til å fortelle om i media kanskje. 

Anonymkode: b186d...d8b

Det er greit å bli minnet på at jeg har det bra når jeg tenker på hvordan andre har det. 

AnonymBruker
Skrevet

Sover mye. 

Tar Sobril... venter på hverdagen. 

Anonymkode: ca0e2...867

Skrevet

Syns påsken er litt deilig jeg for da er det ikke så mange mennesker overalt. Alle er jo på hytta.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Trine skrev:

Syns påsken er litt deilig jeg for da er det ikke så mange mennesker overalt. Alle er jo på hytta.

He-he enig med deg. Jeg velger å ikke se på meg selv som et offer selv om jeg lett kunne ha gjort det med tanke på omstendighetene.. Men jeg finner glede i rolige dager. Enkle ting som dager der sola skinner og god mat..

Anonymkode: 4eaac...355

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...