Gå til innhold

Er dere villig til å " hoppe over dessertene " fremover for at Norge skal få det bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det virker jo som det kommer mye signaler fra ulikt hold om å stramme inn på livreima.Føler dere det slik? Synes dere det er betimelig? Hvordan merker dere det? Er dere engstelig for hvordan alt skal gå også her i landet? Er vi best i klassen her i landet? Er der områder vi feiler? Hvilke? Hva kan gjøres? Går det ut over spesielle grupper spesielt som må tåle merbelastninger som føles urettferdig? Hvordan er det i deres miljø? 

Anonymkode: d95c8...7bf

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo som det kommer mye signaler fra ulikt hold om å stramme inn på livreima.Føler dere det slik? Synes dere det er betimelig? Hvordan merker dere det? Er dere engstelig for hvordan alt skal gå også her i landet? Er vi best i klassen her i landet? Er der områder vi feiler? Hvilke? Hva kan gjøres? Går det ut over spesielle grupper spesielt som må tåle merbelastninger som føles urettferdig? Hvordan er det i deres miljø? 

Jeg er mer engstelig for mine tenåringer enn meg selv. De skal få seg bolig og jobb osv. Jeg er bekymret for min datter med spesielle behov som alltid vil trenge hjelp fra det offentlige . Samtidig er jeg bekymret for å bli pensjonist hvis trygden skal bli mindre eller det skal bli mangel på hjelp i alderdommen. Jeg må innrømme med sjanse for å bli kalt rassist at innvandringen bekymrer meg. Jeg har større tro på å hjelpe folk i det landet de kommer fra. Det er dessuten svært mange mennesker som lider i verden og man bruker store ressurser på relativt få innvandrere i stedet. Media må slutte å fortelle oss hva vi skal fokusere på og mene om ting. Politisk korrekthet gjør folk blind for fakta. Personlig mener jeg også at nordmenn altfor lett gir fra seg sin egen kultur og gudstro samtidig som innvandrere hardnakket holder fast på sin. 

Anonymkode: 69af9...279

AnonymBruker

Virker som de som bestemmer eller " de høye herrer" tenker at tingene må gjøre ordentlig vondt før det kan bli bedre synes jeg. "Ondt skal ondt fordrive "som man sa når man snakket om å kurere noe og medisinen var værre enn lidelsen kanskje. Men det er jo veldig gammeldags tenkning. Selv ikke mine gamle nylig avisbestilling foreldre ( fred være med dem ) tenkte i de baner. Tvertom de trodde det gikk mot slutten i verden fordi alle tenkte bare på seg selv.

Jeg synes det er veldig dumt man ( myndighetene eller de som legalt representerer dem)tydeligvis sparer på de viktige tingene og ikke evner å ta vare på de svakeste blant oss.

Gjest Gargamel

I media er det to gjensidig utelukkende skrekkscenarier som presenteres:

1. Robotene overtar så det ikke blir nok jobber i fremtiden. 

2. Eldrebølgen gjør at folk må jobbe mye mer og knapt får lov til å pensjonere seg.

Tipper at man finner ut av det, og at neste generasjon får det helt greit. Jeg tror folk i all tid har vært livredde for fremtiden, uansett hvilken vei pilene peker. 

AnonymBruker

Jeg vet ikke. Mye av hva man leser bare her på sidene og som også omhandler yngre mennesker er veldig vanskelig å skjønne å forstå at overhodet noen skal behøve å gå gjennom. Mange bare her i landet har det veldig vondt i dag. Enkelte klarer å sette ord på det og noen finner god trøst i vennskap eller lesning eller andre sysler. Men den nakne smerten man mer og mer møter i dagens verden er mye ukjent for meg. Klart ting svinger mellom tidene men særlig klokere virker ikke menneskene å bli synes jeg.

Annonse

AnonymBruker

Innvandringen fra islamske land må stoppes. Eller er det noen som lever  i den troen enda at de blir integrert og velfungerende på gruppenivå?

At islam står foran en reformasjon, der de begynner å bli produktive på gruppenivå? Som alle andre minoriteter? Kommer somaliske og afghanske mødre til å slenge hijaben og få seg jobb, og få 2 barn i hver familie? Eller hva? Skal de fortsette å få sønner som blir kriminelle og døtre som blir fødemaskiner?

Anonymkode: 3322f...4b3

AnonymBruker

Til slutt "slipper katta ut av sekken" også her tror jeg. Man snakket i starten av forrige periode om å " knekke FrP- koden" og her er vi ved sakens kjerne tror jeg. Besittelse av makt er alt det handler om for enhver pris. Bare skummelt synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...