Gjest Mina1 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg opplever at de fleste mennesker kan diskutere, og prate om hva det gjelder når det kommer til kommunikasjon og missforståelser. Har opplevd en svært sjelden gang en eller annen som blir sur og ikke forstår hva jeg mente kommunikasjonsmessig i det jeg formidlet. Verste var en gang da jeg skrev en ting i oppgitt tilstand til en person, og personen missforsto totalt hva jeg skrev, og etterpå fikk jeg høre at jeg hadde skrevet noe som var helt forferdelig uten at det var i den mening som vedkommende trodde. Dette har ytterst sjelden skjedd. Jeg er veldig omtenksom, og vil aldri skrive noe som kan såre eller noe noen vil føle seg fornærmet av . Er det noen av dere som kan huske episoder der dere ble missforstått kommunikasjonsmessig på en svært uheldig måte? Jeg skriver ikke dette innlegget fordi at jeg har til vane å bli missforstått. Både på jobb, og ellers i livet så sier folk til meg at jeg har en veldig fin adferd, og fin måte å kommunisere på . Det verste jeg vet er dersom jeg blir fullstendig missforstått. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442173-kommunikasjonog-det-%C3%A5-forst%C3%A5-hveandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg kan bli misforstått på den måten at folk overtolker det jeg sier. Folk tror nok jeg er mye smartere enn jeg er, og sender subtile meldinger mellom linjene. I RL er det sånn: Meg: "Er det en ny genser du har på deg?" XXX: "Den var satt ned i pris, og jeg brukte av de pengene jeg fikk igjen på skatten" På nettet (KG/kommentarfelt) er det mer sånn: Meg: "Jeg tror ikke vestlig kultur er truet av islam" XXX: "Jeeezz. Dere sosialist-KJERRINGER vil importere millioner av folk fra stammekulturer samtidig som dere går i fakkeltog pga en skjev kommentar fra hvite menn. IKKE KLAG TIL MEG NÅR DU BLIR VOLDTATT!!" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442173-kommunikasjonog-det-%C3%A5-forst%C3%A5-hveandre/#findComment-3847556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 8 minutter siden, Gargamel skrev: På nettet (KG/kommentarfelt) er det mer sånn: Meg: "Jeg tror ikke vestlig kultur er truet av islam" XXX: "Jeeezz. Dere sosialist-KJERRINGER vil importere millioner av folk fra stammekulturer samtidig som dere går i fakkeltog pga en skjev kommentar fra hvite menn. IKKE KLAG TIL MEG NÅR DU BLIR VOLDTATT!!" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442173-kommunikasjonog-det-%C3%A5-forst%C3%A5-hveandre/#findComment-3847561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 2 timer siden, Mina1 skrev: Er det noen av dere som kan huske episoder der dere ble missforstått kommunikasjonsmessig på en svært uheldig måte? Husker ikke noe i farta, men det har helt sikkert skjedd. Spesielt skriftlig er det lett å bli misforstått da man ikke ser den andres ansiktsuttrykk eller hører den andres tonefall og stemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442173-kommunikasjonog-det-%C3%A5-forst%C3%A5-hveandre/#findComment-3847563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) 2 timer siden, Gargamel skrev: Jeg kan bli misforstått på den måten at folk overtolker det jeg sier. Folk tror nok jeg er mye smartere enn jeg er, og sender subtile meldinger mellom linjene. I RL er det sånn: Meg: "Er det en ny genser du har på deg?" XXX: "Den var satt ned i pris, og jeg brukte av de pengene jeg fikk igjen på skatten" På nettet (KG/kommentarfelt) er det mer sånn: Meg: "Jeg tror ikke vestlig kultur er truet av islam" XXX: "Jeeezz. Dere sosialist-KJERRINGER vil importere millioner av folk fra stammekulturer samtidig som dere går i fakkeltog pga en skjev kommentar fra hvite menn. IKKE KLAG TIL MEG NÅR DU BLIR VOLDTATT!!" Hehe, er utrolig lett med missforståelser. Jeg har iblant opplevd at noen som ikke forstår humoren min tror jeg prater fakta. Mens mange forstår at den er helt klart humor, men noen kan gå fem på og så begynner de å uroe seg. Jeg kan foreks fortelle en historie om en sint italiensk vaskedame som fant på noen måter å protestere på da hun hadde vært på rommet vårt å ryddet. Det var sant, men jeg synes det var utrolig morsomt, og humor, og fortalte den til folk. Noen tok ikke humoren og trodde at jeg fortalte historien fordi jeg skammet meg over at meg og ungene hadde dradd med oss sand fra stranden både i sengene og på gulvet på hotellrommet... Men jeg tok det som humor og tok det som humor at vaskedamen må ha vært sint. Vi traff ikke vaskedamen, men vi så at hun hadde gjort ting som viste signaler til oss at hun hadde blitt irritert . En annen: var da jeg ble blokkert på facebook av en av eksene mine. Jeg var jo dumpet da, men vi forsøkte å være venner. Men så skulle han ut på bar, og jeg slet med hele situasjonen, og måten han hadde skrevet noen kommentarer til meg i forkant. Han var så sur og jeg ble frustrert av hele situasjonen. Men så mistet jeg muligheten pga i det han hadde skrevet at han skulle ut på bar etter en liten krangel mellom oss, blokkerte han meg, og jeg mistet muligheten til å prate ut med han, og ble frustrert. Han skrev at han ikke hadde spist på en uke, og gråt mye pga bruddet med meg, og så går han ut på bar liksom.. .Jeg ønsket jo at vi kunne roe ned og prate ut sammen om problemene og missforståelser. ..osv. . Tok og lagde en profil for å få kontakt med han. Skrev at jeg følte meg nesten livløs for å utrykke hvor lei meg jeg var. Jeg mente at jeg følte meg nesten livløs, og ikke om en annen person. Jeg mente meg.. Han har på en eller annen måte missforstått den. Han begynte i ettertid å si at jeg var en skikkelig ond person som hadde skrevet at jeg hadde funnet en livløs person ( altså meg selv som følte meg litt livløs / ingen andre- noe han ikke forsto). Det var ikke det jeg mente.Mulig svensken hans, og at han forsto ikke hva jeg mente. .Fikk aldri forklart situasjonen selv om vi fortsatte å treffes og ble venner igjen den gangen. Han bereidet meg for det jeg hadde sagt i det han stakk igjen, uten å ville høre en forklaring på den. Han tror nok fremdeles at jeg sa det jeg ikke sa. Og han forsto ikke helt utrykkene mine for hva jeg mente med setningen. Men jeg vet at iblant kan jeg være litt obs på hva jeg skriver istedet for å bruke sterke uttrykk som kan missforstås. Normalt sett så pleier ikke folk å gå på så mange missforståelser med meg for normalt sett er jeg veldig tankefull før jeg skriver. Godt at det ikke bare er meg som kan uttrykke meg feil iblant. Men kjedelig å bli missforstått spesiellt om man ikke kan få forklart det. Altså hvis de ikke vil høre forklaringen og meningen bak det når de ikke forstår hva jeg mente. Endret 30. april 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442173-kommunikasjonog-det-%C3%A5-forst%C3%A5-hveandre/#findComment-3847584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) 2 timer siden, Gargamel skrev: Jeg kan bli misforstått på den måten at folk overtolker det jeg sier. Folk tror nok jeg er mye smartere enn jeg er, og sender subtile meldinger mellom linjene. I RL er det sånn: Meg: "Er det en ny genser du har på deg?" XXX: "Den var satt ned i pris, og jeg brukte av de pengene jeg fikk igjen på skatten" På nettet (KG/kommentarfelt) er det mer sånn: Meg: "Jeg tror ikke vestlig kultur er truet av islam" XXX: "Jeeezz. Dere sosialist-KJERRINGER vil importere millioner av folk fra stammekulturer samtidig som dere går i fakkeltog pga en skjev kommentar fra hvite menn. IKKE KLAG TIL MEG NÅR DU BLIR VOLDTATT!!" Her er en til : Jeg føler meg som en hore... - noe jeg iblant har sagt . Jeg har kræsja rett i veggen (uten at jeg har gjort det)... Ord kan være skumle, men jeg forsøker å si de slik at de forstår hva jeg mener. Litt humor i alt som kan missforstås også. Men det er ikke alltid så bra. Ord kan tolkes helt feil. Endret 30. april 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442173-kommunikasjonog-det-%C3%A5-forst%C3%A5-hveandre/#findComment-3847586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.