Gå til innhold

Omgangssyken??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Våknet opp i dag og følte meg uvel, men tenkte ikke noe over det. Trodde først det var kvalme fra nikotinsjokk som jeg ofte får når jeg tar første snus om morgenen og jeg ikke har fått spist noe enda. Ble ikke bedre, satt meg litt ut i frisk luft, men måtte løpe inn på badet etter 5 minutter og kaste opp. I går kveld ble det gjødslet på jordet rett utenfor huset, ikke med hest- eller kumøkk, usikker på hva det ble gjødslet med. Våknet opp i natt av at det stinket inn på soverommet og jeg fikk nesten ikke sove etterpå på grunn av lukta. I dag lukter det i hele leiligheten. Kan innånding av gjødsel gjøre at man kaster opp og blir uvel? Jeg er ikke den type person som kaster opp særlig lett, ikke engang ved sykdom har jeg kastet opp før, kun ved inntak av store mengder av alkohol og lignende. Så jeg blir selvfølgelig dødsnervøs og stressa når jeg nå har kastet opp for første gang på over 10 år. :(

Ellers har jeg hatt litt murrende smerter/ubehag i magen i det siste samt forstoppelse, men ikke noe mer eller verre enn vanlig. Har også hatt svie etter vannlating, men ingen andre tegn eller symptomer på uvi. Tatt en del Ibux og Paracet på grunn av smerter i noen jeksler som må rotfylles, men her har jeg aldri overskredet maks anbefalt dose i døgnet og har kun tatt ved sterke smerter, selv om det fra tid til annen har vært høye doser. Har også slitt med mye mer angst, nerver og stress enn jeg pleier den siste måneden. Ellers er jeg en frisk og aktiv ung jente i starten av 20-årene mine.

Jeg forstår at dette ikke er en side med eller av fastleger o.l, men jeg er oppdratt på en litt "gammeldags måte" og vil ikke bry legen min med dette om det kun er omgangssyken eller noe annet ufarlig. Er kun ute etter erfaringer og/eller råd. Hjernen min flyr til nyresvikt, blindtarmbetennelse, sykehusinnleggelse og lignende.

Anonymkode: bea0b...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan innånding av gjødsel gjøre at man kaster opp og blir uvel?

Anonymkode: bea0b...fa4

Nå er ikke jeg helsepersonell, men man skal vel være i overkant sensitiv overfor lukter om man spyr av dette?

Jeg hadde definitivt ikke gått til legen bare fordi jeg kastet opp uten noen innlysende årsak en gang, om det gjentar seg og du blir dårlig så stiller saken seg annerledes. Du må rett og slett se det an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...