Gå til innhold

Noen erfaringer med Botox i muskelbehandling (smerte/kramper)?


MagneU

Anbefalte innlegg

Min lege vil prøve Botox mot muskelkramper. Forsåvidt greit nok selv om det må bli veldig lokalt. Hører gjerne erfaringer hvis noen har. Noen form for ubehag, blir muskulaturen "vissen" etterpå? Noen ganger kan ting bli litt "moteaktig" å prøve, derfor ønsker jeg et bredere perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, MagneU skrev:

Min lege vil prøve Botox mot muskelkramper. Forsåvidt greit nok selv om det må bli veldig lokalt. Hører gjerne erfaringer hvis noen har. Noen form for ubehag, blir muskulaturen "vissen" etterpå? Noen ganger kan ting bli litt "moteaktig" å prøve, derfor ønsker jeg et bredere perspektiv.

Min søster bruker botox mot migrenesmerter hver tredje måned. I tillegg tar hun også noen sprøyter i nakken mot hodesmerter som ikke er knyttet til migrenen. Hun har noe effekt av dette, men det kunne nok vært bedre, men hun er veldig plaget i utgangspunktet. Invalidisert i hverdagen. Det er vel verdt et forsøk. I tillegg bruker hun også medisiner, så det kan godt kombineres med medisiner, det trenger ikke være enten-eller. men for noen er det jo et forsøk på å komme seg unna medisinene. Noe hodepine et par av dagene etter hun har tatt botoxen, men det går over. Lykke til om du velger å gå for det.

Anonymkode: ca499...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i en periode fått Botox mot migrene. 32 sprøyter som settes i panne, hode og nakke etter et forhåndsbestemt og uttestet mønster, av nevrolog hver tredje måned. Hadde ikke supergod effekt, men ingen bivirkninger heller. 

Min bestemor (87 år) får Botox i nakken mot kraftige muskelrykninger pga. Chorea.  Hun har veldig god effekt.  Før klarte hun ikke holde nakke og dermed hodet i ro mer enn et par minutter, med de smertene og hodepinen det førte med seg.  Nå er nakken helt rolig.  Sprøytene gis på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...