Gå til innhold

Kan det være veggdyr?


Rynkerose

Anbefalte innlegg

Vet flere har observert mygg, så jeg håper det er det som har stukket meg. Samboer klasket også mygg på soverommet her om natten. Har i det siste fått flere insektsstikk, ofte om natten. Foreløpig max to i gangen. Det rare er at det ikke klør. Kan det være veggdyr? Eller er det mest sannsynlig at det er mygg? Hva med lopper? Har ikke kjæledyr for tiden, men en nabohund har vært mye på besøk. Også i senga.

Å få veggdyr er min store skrekk. Utrolig mye jobb og sikkert store kostnader. Og ikke sikkert man blir kvitt det.

Hvordan nerker man forskjell på veggdyr og mygg?

Løfta opo madrassen her om dagen og støvsugde. Det hadde ikke vært gjort på årevis. Fant mye sand, dyrehår, støv og rusk. Men ikke noe som er ut som det jeg fant på nettet da jeg googlet veggdyr.

Det stod også at de fleste reagerer MER på veggdyr enn mygg, så rart det ikke klør i det hele tatt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Veggdyr er gjerne noe som kommer med som uønsket passasjer fra utenlandsreiser. En venninne av meg hadde den uflaksen, og viste meg hvordan hennes stikk så ut. Var store, røde hevelser som klødde. Det ble faktisk infekjson i et par av dem, så hun måtte ha antibiotika. Så med mindre man reagerer mye ved stikkstedet når det er mygg, vil jeg nok ganske sikkert si at man vil se forskjell. Min venninne fant også levende veggdyr rundt senga, så hun endte opp med en relativt omfattende affære for å bli kvitt svineriet.

Om du har hatt en hund oppi senga, kan det godt ha kommet lopper eller andre insekter på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skolejente21

vi har noe lignende. bare at jeg får store stikk og de klør noe helt sinnsvakt...... aner ikke hva vi skal gjøre! bytter på senger og støvsuger hele tiden! Jeg lurer på om det kan være fuglelopper som katten eventuelt tar med seg inn? vi blir stukket om natten, så ligger jo tydeligvis i sengen..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som 

På 15.5.2018 den 13.42, Rynkerose skrev:

Vet flere har observert mygg, så jeg håper det er det som har stukket meg. Samboer klasket også mygg på soverommet her om natten. Har i det siste fått flere insektsstikk, ofte om natten. Foreløpig max to i gangen. Det rare er at det ikke klør. Kan det være veggdyr? Eller er det mest sannsynlig at det er mygg? Hva med lopper? Har ikke kjæledyr for tiden, men en nabohund har vært mye på besøk. Også i senga.

Å få veggdyr er min store skrekk. Utrolig mye jobb og sikkert store kostnader. Og ikke sikkert man blir kvitt det.

Hvordan nerker man forskjell på veggdyr og mygg?

Løfta opo madrassen her om dagen og støvsugde. Det hadde ikke vært gjort på årevis. Fant mye sand, dyrehår, støv og rusk. Men ikke noe som er ut som det jeg fant på nettet da jeg googlet veggdyr.

Det stod også at de fleste reagerer MER på veggdyr enn mygg, så rart det ikke klør i det hele tatt ...

Det høres ut som lopper. Det er ikke veggedyr. Loppebitt klør hvis du først begynner å klø. 

Kan komme av dyr, hunden eller fugl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...