Gå til innhold

Kviser langt inni nesa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva ville dere brukt for å få de bort? Gutten  har vert hos lege (turnuslege) og fikk beskjed om å vaske med såpe morgen og kveld. Vel, såpe i nesa er jo ekstremt ubehagelig og han har vondt nok som det er i nesa fra før. Nesa er hoven og rød. 

Anonymkode: 5c850...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere brukt for å få de bort? Gutten  har vert hos lege (turnuslege) og fikk beskjed om å vaske med såpe morgen og kveld. Vel, såpe i nesa er jo ekstremt ubehagelig og han har vondt nok som det er i nesa fra før. Nesa er hoven og rød. 

Anonymkode: 5c850...49d

Ville droppet det rådet og oppsøkt apoteket, de kan ofte mye om slike ting, eller helsekost. Du kan få langt bedre råd enn hos lege ang slike problemer.

Anonymkode: 546c7...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere brukt for å få de bort? Gutten  har vert hos lege (turnuslege) og fikk beskjed om å vaske med såpe morgen og kveld. Vel, såpe i nesa er jo ekstremt ubehagelig og han har vondt nok som det er i nesa fra før. Nesa er hoven og rød. 

Anonymkode: 5c850...49d

Jeg ville knertet den for enhver pris, men det er nok ikke så lurt.

Jeg googlet litt på engelsk, og det finnes ting å smøre på. Bakteriedrepende salver ol. Såpe var ikke en av de tingene.

Til min overraskelse kan kviser i nesa være farlig i sjeldne tilfeller, siden blodårene går rett til hjernen. Man skal være obs hvis han bli svimmel, får dobbeltsyn e.l.

Jeg mener du bør snakke med en annen lege. Såpe i nesa høres ut som et kjerringråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere brukt for å få de bort? Gutten  har vert hos lege (turnuslege) og fikk beskjed om å vaske med såpe morgen og kveld. Vel, såpe i nesa er jo ekstremt ubehagelig og han har vondt nok som det er i nesa fra før. Nesa er hoven og rød. 

Anonymkode: 5c850...49d

Får man virkelig kviser _inne_ i nesa? Jeg ville hørt med en øre-nese-hals-lege for sikkerhets skyld. Lang venteliste offentlig, men privat kommer man inn mye raskere, koster skjorta sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎16‎.‎05‎.‎2018 den 4.20, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere brukt for å få de bort? Gutten  har vert hos lege (turnuslege) og fikk beskjed om å vaske med såpe morgen og kveld. Vel, såpe i nesa er jo ekstremt ubehagelig og han har vondt nok som det er i nesa fra før. Nesa er hoven og rød. 

Anonymkode: 5c850...49d

 

Anonymkode: 56998...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville latt de være mest mulig i fred. Dersom det ikke er tilstrekkelig, så ville jeg smurt med brulidin. 

Anonymkode: 56998...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

motorPrøysen

Hvis det er en betent byll behandler man det ofte antibikotika (salve og tabletter). Det må skrives ut av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Vi får se på fredag hvordan det går. Håper han har brukt ansiktsvannet jeg gav han. Jeg hadde nok håpet på noe bedre behandling. Det er jo vondt og han har to eksamener i fag han ikke mestrer pga språkvansker.  Jeg får dra han til legen igjen om det ikke har blitt bedre på en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

AU!

Håper det er bedre med han nå. Men seriøst -såpe i nesa.... høres ikke særlig effektivt ut. Ville vært forsiktig med å bruke hudvann inni der og - det er ikke laget for å brukes på slimhinner. Broren min hadde noe lignende, som legen tok hull på, og foreskrev en ganske kraftig antibiotikakur mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...