Gå til innhold

Mensen under operasjon???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, er satt opp på en øreoperasjon neste uke, og jeg ser at det faller på en dag da jeg mest sannsynlig har mensen. Forrige gang jeg ble operert satte de inn et kateter, er usikker på om det blir gjort denne gangen også. I såfall kan jeg kan ikke akkurat bruke tampong. Hva gjør jeg? Noen som haŕ opplevd dette?

Anonymkode: 5baf6...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er satt opp på en øreoperasjon neste uke, og jeg ser at det faller på en dag da jeg mest sannsynlig har mensen. Forrige gang jeg ble operert satte de inn et kateter, er usikker på om det blir gjort denne gangen også. I såfall kan jeg kan ikke akkurat bruke tampong. Hva gjør jeg? Noen som haŕ opplevd dette?

Anonymkode: 5baf6...59a

Jeg antar du snakker om urinkateter - hvorfor kan du ikke bruke tampong da? Urinen kommer jo ikke ut av skjeden... Men om du er usikker så ta en telefon til avdelingen der du skal opereres og spør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det med hvorfor de la inn kateter, om det i det hele tatt hadde med mensen å gjøre vet jeg ikke. Noen ganger legger de inn kateter for å overvåke at nyrene gjør jobben sin. Men for en øreoperasjon (med mindre du skal ha drøssevis av medisiner), skulle ikke risikoen for problemer der være noe å tenke på. Om du skal opereres på sykehus i full narkose, vil du vel bli kommandert inn i sykehusskjorte, og det at pasienter har mensen lager de ikke noe fuzz om.  Tampong er sikkert mulig det, kommer jo litt an på hvor lang operasjon + tid på oppvåkning. Kansje blir du rådet til å heller bruke biind, men dette ville jeg sjekket opp. Jeg har operert under mensen selv, men da brukte jeg bind fordi det var det jeg hadde tilgjengelig. Ikke noen som nevnte noe om det med et ord :-). Var operasjon på skulder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki takker for svar 😊 blir full narkose og 2 netter på riksen. Forrige operasjon varte i 6 t. Vet ikke hvor lang tid de beregner på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...