Gå til innhold

Hva er det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg fikk en betennelse i underlivet med en urinvegsinfeksjon., tok først en antibiotika den fungerte ikke, etterpå to forsjellige og hadde smerter i ryggen. Smertene flyttet seg på en måte. Jeg fykk smerter som krypet langs ryggsøylen og mellom skulderbladene og smerter i knee og bene, nakke og hode.Jeg fikk Tramadol, men bivirkninger og søvnløshet tvang meg å kutte det. Heldigvis visste jeg beskjed hvor farlig det var. Seponering var mild sagt ikke så bra. Nå få jeg Neurontin og det knocker meg også ut. Psyken min er også helt nede på grunn av mye dårlige opplevelser, føler meg som en zombie. Nå sa fastlegen at det kommer fra psyken min Kan man få så store smerter bare fra psyken?

Anonymkode: fe24d...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Det er utrolig hva sinnet kan gjøre med kroppen. De av oss som opplever angstanfall, tror de dør eller får hjerteinfarkt. Det kjennes helt reelt der og da, så en del henvendelser til legevakt viser seg å være relatert til stress/angst heller enn problemer med hjertet. Har selv endt på akutten for et vanvittig angstanfall en gang, hvor jeg var overbevist om at jeg fikk slag eller noe slikt. Men til smerter. Jeg kan bare snakke ut ifra egen erfaring, men jeg sliter med smerter som følge av nerveskader i beina. Ubehandlet er det et h... Med behandling jeg får nå, er de til å leve med. MEN jeg blir absolutt mer sensitiv og opplever både mer konstante og intense smerter hvis jeg jeg har det dårlig psykisk. Stress er min fiende nr.1 i forhold til de fleste plagene mine.

Hva som er tilfelle for deg, kan jeg jo ikke si. Men har du vært hos spesialist(er) Gynekolog? Urolog? Tatt blodprøver for å få sjekket nyrefunksjon og leverfunksjon, og infeksjonsmakører som CRP? Om du ikke har vært hos noen av disse spesialistene, kunne det nok være lurt å få en henvisning. Jeg synes man alltid skal ta nyoppståtte smerter man ikke har opplevd tidligere på alvor, Man skal helst ha eliminert mulige fysiske årsaker før man går for at det er psykisk betinget. Og da mener jeg at bare et par antibiotikakurer og smertestillende du attpåtil ikke tåler ikke akkurat er presisjonsdiagnostikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har kjekket alt. Jeg var også hos gynekolog. Fastlegen fand en boreliautslag og han sir de er gammel. Sliter også mye med psyken hele livet. Om å beskjytte meg lukket jeg alle følelser inn. For to år siden begynnte det å utvikle seg dårlig med psyken og kroppen min. Jeg fikk smerter i ryggen og i flanken, hadde angst og var så utrolig trøtt. Sa til meg det er bare stress, det gir seg og kom senere infeksjoner. Nå er jeg nær kanten fysisk og psykisk. Jeg få panikk ut av det blå og alt hva jeg opplevd siden barndommen kom tilbake med en smell. Jeg har ingenting bearbeidet og det er mye. Jeg har en sterk trang å skade meg og tenker jeg har ingen verdi og vil heller dø. Jeg ser inn at jeg trenger hjelp, men jeg gjør det for min familie. Jeg er redd at nav tenker jeg simulerer, føler meg ikke bra å vare uten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg tror det er en god ide å be fastlegen din henvise til psykolog el. psykiater så du kan få hjelp til å bearbeide det du sliter med. Du har det vondt, og fortjener hjelp som finnes der ute. Smerter i rygg/flanke kan være muskelspenninger. Noen ganger kan det skyldes nyrestein, men det kommer som regel anfallsvis og svært intenst. Det kan utredes med en enkel ultralydundersøkelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...