Gå til innhold

Brudd i håndroten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Falt av sykkelen, og tok meg for med armene. Fikk umiddelbart veldig vondt i hele venstre arm - spesielt i håndleddet på tommelsiden. Dro til legevakten som sa at det sannsynligvis ikke var brudd. Kunne bevege fingre og håndledd, til tross for smerter. Legen sa det kunne være brudd i båtbeinet, men jeg kunne se det an i noen dager, da slike brudd er vanskelige å oppdage, og at det ofte må CT til. Har vondt i hånda fem dager etter. Ro linderer smerten, bruk av hånda gir økt smerte. Særlig vridning og pressing/draing gjør veldig vondt. Litt blå, ikke håven. 

Jeg har lest en del om båtbeinet, og det virker ikke for meg som om det er der jeg har vondt. Ikke vondt i »snusdåsen», og ikke vondt å klemme rundt håndleddet. Det som gjør vondt er å lage sirkel med tommel og pekefinger, og nedre halvdel på tommelputen - altså det «store» området under tommelfingeren. Altså ser det ut som om jeg har smerter høyere opp enn båtbeinet. 

Jeg er usikker på om det er brudd, og litt redd for å oppsøke lege for en bagatell. Men samtidig tror jeg faktisk det er brudd, siden det er som om jeg kjenner smerten i skjellettet, og smerten stråler liksom i beiet og utover i armen. Men forstuing kjennes kanskje også slik? Prøvde å legge ved bilde, men får ikke lastet opp.

Anonymkode: d1b35...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man må ikke ha vondt i "snusboksen" ved brudd i båtbeinet. Området du beskriver kan indiskere brudd i distale  skafoid. Ville tatt rtg etter 10-14 dager hvis det ikke er bra innen det.

Anonymkode: d1b35...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...