Gå til innhold

Astma og spirometri


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Kan man få astma når man er over 30?

jeg tok spirometri og fikk god effekt av den astmamedisinen som var en del av testen, er mye lettere å puste nå...

 

så er det sannsynlig jeg har fått astma?

 

får ikke svar før svar foreligger på blodprøvene legen også ville ta så hypokonderen i meg er livredd for hjertesvikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Ja, det er nok mulig det - å få astma eller kraftig allergi etter 30.

Hvis du ellers er frisk, ikke røyker, ikke eralvorlig overvektig og det ikke er hjertesykdom i nær familie, tror jeg nok du kan slappe av mtp hjertesvikt. Ekstremt sjelden å få det i 30-åra. Det sier jeg fordi min fastlege sa nøyaktig det til meg. Da jeg hadde ubehag med tungpust og tok spirometri, opplevde jeg det samme. Men symptomene mine forsvant etter en tid. Legens teori var at det var så mye pollen det året at personer som ikke hadde reagert allergisk tidligere kunne reagere, viste seg også at jeg hadde en infeksjon. Fikk antihistaminer, og det ga seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
22 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Ja, det er nok mulig det - å få astma eller kraftig allergi etter 30.

Hvis du ellers er frisk, ikke røyker, ikke eralvorlig overvektig og det ikke er hjertesykdom i nær familie, tror jeg nok du kan slappe av mtp hjertesvikt. Ekstremt sjelden å få det i 30-åra. Det sier jeg fordi min fastlege sa nøyaktig det til meg. Da jeg hadde ubehag med tungpust og tok spirometri, opplevde jeg det samme. Men symptomene mine forsvant etter en tid. Legens teori var at det var så mye pollen det året at personer som ikke hadde reagert allergisk tidligere kunne reagere, viste seg også at jeg hadde en infeksjon. Fikk antihistaminer, og det ga seg.

Jeg er overvektig og har hjertesykdom i nær familie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...