Gå til innhold

Magesmerter


Mynthon

Anbefalte innlegg

Skjønner at dette ikke kan regnes som helsehjelp mottatt fra fagpersoner, er kun ute etter erfaringer.

De siste to ukene har jeg hatt av-og-på-smerter i magen. Mest rundt navelen og der, men også med utstråling til en eller begge sider. Hatt forstoppelse flere ganger det siste året, men klarer ikke helt å kjenne igjen smertene.

I natt var det som om en mellomstor såpeboble sprakk på den ene siden av magen da jeg reiste meg, og i dag våknet jeg med smerter på den ene siden av magen, nesten helt neders ved hofta. Ikke sånn ekstremt intense, men nok til at jeg automatisk stønner og tar meg til sida. Når jeg holder inne på det punktet det gjør vondt i ca 5 sekunder, så gjør det relativt vondt på selve stedet, samt at det stråler til den ene hofta (ikke ekstremt), lysken og innsiden av rumpa/endetarmsåpningen. I går kveld føltes det bedre å ligge rett ut i senga, men i dag er hver eneste ligge/sittestilling ubehagelig.

 

Jeg vet at det kan høres ut som blindtarmbetennelse for noen, men jeg syns det høres rart ut ettersom at smertene stråler på den måten. Har også hørt at blindtarmbetennelse skal gjøre jævlig vondt og at man bare ligger og vrir seg i smerter, og det er ikke intense smerter jeg har. Mer sånn at hvis jeg hadde jobbet i dag, så hadde jeg sannsynligvis klart å holde arbeidsdagen ut dersom jeg tok det med ro og lyttet til kroppen min. Smertene kan beskrives som verking/dunking og stikking. Jeg vil av flere grunner ikke ringe legevakten, så derfor ønsker jeg heller å høre om andre har hatt lignende symptomer før jeg eventuelt ringer.

 

Noen som har hatt noe lignende før og vet hva det kanskje kan være? Kan det være en mer smertefull forstoppelse enn de jeg har hatt tidligere? Sist jeg var på toalettet "med a" var i går natt da jeg reiste meg og kjente smertene for første gang. Trodde da jeg skulle gjøre på meg, men da jeg kom til toalettet kom det omtrent ingenting ut, bare luft og knapt nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...