Gå til innhold

Sliter med gjenklistrete / irriterte øyne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har hatt rosacea i mange år. Og sliter dermed med øynene.. har vært hos øyelegen noen ganger , men dem finner ingenting galt. Har fått div. Øyedråper , salver osv. Som ikke hjelper. 

Hver morgen våkner jeg med gjenklistrete , såre øyne. Tar noen minutter før jeg klarer og åpne dem. 

Og hàr masse guffe i øyekroken / øynene stort sett hele dagen.  Det er som hvitt slim som irriterer øynene. Jeg må fjerne det omtrent helt tiden. 

Hva kan man gjøre for å bli kvitt dette?. Begynner og bl rimelig lei. 

Anonymkode: 0e498...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Det høres veldig ut som øyekatarr, men det har nok øyelegen tenkt på.

Han fant ikke noe feil med øynene mine.. den guffa syns ikke når jeg er hos øyelegen. For d ligger ofte langt under øyelokket , så detter de ned i øyet iblandt. 

På morran er det veldig mye i øyet da. 

Som sagt ; har fått salver osv. Som ikke hjelper.. finnes det tabletter eller noe man kan prøve istedet?

Anonymkode: 0e498...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trur ikke det er midd. Ligger ikke noe på vippene. Ligger helle langt opp i våtkanten.. 

sliter med trøtte øyne pga. Dette. 

Anonymkode: 0e498...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker

Et lite tips herfra: Forsøk og ikke bruke noen form for øyedråper eller salver og se om det blir bedre. Du kan også forsøke kontaktlinser, enten dagslinser eller døgnlinser som du kan sove med.

Det kan være lurt å få gnidd ut det du klarer før du legger deg om kvelden. Kanskje en dusj hjelper.

Anonymkode: dcd39...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

...glemte å nevne at du kan forsøke øyedråper som heter Spersallerg som er reseptfritt eller Kloramfenikol øyedråper (resept) og se om det blir bedre enn tradisjonelle øyedråper fra optiker. Dette vil jeg tro du har prøvd allerede, men verdt å nevne.

Anonymkode: dcd39...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...