Gå til innhold

Sykehus i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har lagt et tøft år bak oss. Vårt ene barn har overlevd tre sepsis på norsk sykehus. Nå vil h*n og våre andre barn at vi skal reise på ferie til et varmt sted. Hvor vi kan bade og slappe av. Den planlagte turen i fjor ble avlyst på grunn av sykdom. Selv om barnet nå er friskt er jeg kjempeskeptisk på å reie utenlands, men jeg kan ikke la min frykt for ny sepsis hindre oss i å reise. Men spørsmålet mitt er, er det steder det er bedre å reise til? Steder der det er bedre sykehus enn andre steder? 

Tenker på Mallorca, Kroatsia, Gran Canaria, Italia, Bulgaria, Hellas, Rhodos, Kypros.... 

«Overbekymret (?) mamma»

Anonymkode: e2ae9...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykehusene i Spania er veldig bra og har dere reiseforsikring så får man plass på private sykehus.  Nedover hele spanskekysten er det norske kolonier hvor norske leger har etablert seg og legene snakker engelsk og de fleste privatsykehus har norsk tolk hvis du trenger det.  Jeg hadde ikke betenkt meg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Jeg ville i hvert fall ikke hatt noen betenkelighet med å reise til Spania eller Italia. Når det gjelder akuttmedisin er jeg tilbøyelig til å si at dere sannsynligvis vil få raskere og bedre behandling enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon som dere for 2 år siden og lurte på å avlyse en planlagt tur. Legene på sykehuset jeg var på beroligende meg med at Spania var et helt trygt land å dra til. De hadde vel så gode leger og sykehus som her. Jeg fikk med meg et skriv på engelsk hvor det sto hva som hadde skjedd og hvilken behandling jeg hadde fått. Så Spania er et trygt land å reise til sånn sett (vi var på Mallorca)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg var i samme situasjon som dere for 2 år siden og lurte på å avlyse en planlagt tur. Legene på sykehuset jeg var på beroligende meg med at Spania var et helt trygt land å dra til. De hadde vel så gode leger og sykehus som her. Jeg fikk med meg et skriv på engelsk hvor det sto hva som hadde skjedd og hvilken behandling jeg hadde fått. Så Spania er et trygt land å reise til sånn sett (vi var på Mallorca)

 

Takk! Frister veldig med en tur til Mallorca, men jeg trodde man måtte holde seg på fastlandet. Skal be legen om et skriv vi også. Er bok lurt. 

Anonymkode: e2ae9...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Jeg ville i hvert fall ikke hatt noen betenkelighet med å reise til Spania eller Italia. Når det gjelder akuttmedisin er jeg tilbøyelig til å si at dere sannsynligvis vil få raskere og bedre behandling enn i Norge.

Takk! Det var betryggende! :)  

Anonymkode: e2ae9...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 28.6.2018 den 17.04, Dorthe skrev:

Sykehusene i Spania er veldig bra og har dere reiseforsikring så får man plass på private sykehus.  Nedover hele spanskekysten er det norske kolonier hvor norske leger har etablert seg og legene snakker engelsk og de fleste privatsykehus har norsk tolk hvis du trenger det.  Jeg hadde ikke betenkt meg 😀

Takk- tenker du da fastlandet i Spania? Eller også Mallorca/ Kanariøyene? 

Anonymkode: e2ae9...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk! Frister veldig med en tur til Mallorca, men jeg trodde man måtte holde seg på fastlandet. Skal be legen om et skriv vi også. Er bok lurt. 

Anonymkode: e2ae9...85e

Mallorca var helt nydelig. Neida, legene visste at jeg skulle til Mallorca og de (3 stk) sa det var helt trygt. En annen ting er at det ikke er så lang flytur dit.  Hadde jeg skulle et sted som tok mer enn fire timer å fly så hadde jeg ikke fått lov å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk- tenker du da fastlandet i Spania? Eller også Mallorca/ Kanariøyene? 

Anonymkode: e2ae9...85e

Jeg tenker på fastlandet, jeg har ingen erfaring med Mallorca.  Men svigerinna mi og mannen har god erfaring fra Gran Kanaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...