Gå til innhold

Hofteoperasjon på bestemor


Star_bright

Anbefalte innlegg

Star_bright

Hei,

Jeg er så engstelig for min bestemor, hun er 87 år og har blitt fortalt de siste 8 årene av legen sin at hun trenger en hofteoperasjon. Etter en mislykket operasjon av underlivet som skulle hjelpe henne mot lekasje og hippige dobesøk for 10 år siden, så har hun ikke turt å ta noen nye operasjoner eller sjekker. Forstår henne fordi hun sliter mye med angst.

Nå har hoften og benet hennes blitt så alvorlig at hun såvidt klarer å gå. Benet er veldig hovent og hun har de siste årene gått veldig rart. Nå ble det så alvorlig at hun begynte å falle når hun gikk, og etter mye snakk så har hun nå fått en rullator som hjelper henne med å kunne gå litt inne.

Pågrunn av dette benet/hoften kommer hun seg ikke ut lenger, og er veldig deprimert. Hun sliter med høyt blodtrykk, kolestrolet har vært veldig høyt og mer, hun går på mye medisiner og smertestillende.

Hva er egentlig det beste for henne?

Om hun skulle ta en hofteoperasjon, ville hun vært sterk nok til det? Hvordan vil det være med rehabilitering etterpå, da jeg ser det også vil være tungt for henne?

Er det noen alternativer som kunne hjelpe henne, som hun kan spørre legen sin om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror ikke hun blir vurdert til å få en operasjon, så jeg ville vel heller fokusert på om det var noe som kunne gi henne en mer innholdsrik hverdag hjemme. 

Anonymkode: f26ad...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 13.38, Star_bright skrev:

Hei,

Jeg er så engstelig for min bestemor, hun er 87 år og har blitt fortalt de siste 8 årene av legen sin at hun trenger en hofteoperasjon. Etter en mislykket operasjon av underlivet som skulle hjelpe henne mot lekasje og hippige dobesøk for 10 år siden, så har hun ikke turt å ta noen nye operasjoner eller sjekker. Forstår henne fordi hun sliter mye med angst.

Nå har hoften og benet hennes blitt så alvorlig at hun såvidt klarer å gå. Benet er veldig hovent og hun har de siste årene gått veldig rart. Nå ble det så alvorlig at hun begynte å falle når hun gikk, og etter mye snakk så har hun nå fått en rullator som hjelper henne med å kunne gå litt inne.

Pågrunn av dette benet/hoften kommer hun seg ikke ut lenger, og er veldig deprimert. Hun sliter med høyt blodtrykk, kolestrolet har vært veldig høyt og mer, hun går på mye medisiner og smertestillende.

Hva er egentlig det beste for henne?

Om hun skulle ta en hofteoperasjon, ville hun vært sterk nok til det? Hvordan vil det være med rehabilitering etterpå, da jeg ser det også vil være tungt for henne?

Er det noen alternativer som kunne hjelpe henne, som hun kan spørre legen sin om?

Vet ikke  men hun må nok være motivert til å trene seg opp etterpå hvis det skal hjelpe henne vil jeg tro. Det har vel legen tatt med i vurderinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...