Gå til innhold

Smerter


Gjest Kvinne 40

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne 40

Hvordan kan man kjenne forskjell på om smerter kommer fra urinsystemet eller fra livmoren?

Jeg har konstante smerter veldig lavt nede, litt til venstre. Har de siste uker hatt usedvanlig hyppig vannlating. (men jeg har alltid hatt hyppig vannlating).

Pga sterke menstruasjonssmerter som har forverret seg veldig de siste årene, er det snakk om at jeg kanskje skal fjerne livmoren etterhvert.

Men det utelukker jo ikke at det i tillegg er noe med urinsystemet - for det er uklart for meg om smertene jeg har nå (og som har vært de siste par-tre mnd) stammer fra livmoren eller noe annet.

Legen min virker ikke spesielt flink, og dessuten er det lenge til jeg får time der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Symptomer fra urinblæren pleier mer direkte å ha sammenheng med vannlatningen - smerter enten når blæren blir full eller smerter under vannlatningen.

Det er større sjanse for at smerter som ikke har direkte sammenheng med vannlatningen kan komme fra organer i nærheten. - Jeg vil foreslå at du oppsøker en gynekolog for undersøkelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve Talseth, Urolog

Jeg glemte å nevne at jeg også har endel vondt i korsryggen i det siste. Men ingen svie når jeg tisser.

Smerter i korsryggen kan både komme fra nyrer og fra livmor. Dette kan oftest avgjøres ved en undersøkelse hos legen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...