Gå til innhold

Lav stoffskifte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ingen lege, så vanskelig å si.. Du kan også være lav på B-12. 

Prat med legen din, kanskje han eller hun vil ta Hcy, MMA prøver av deg. 

Når en lege sjekker verdiene dine, basert på det kan legen gi svar på om det er spiseforstyrrelser eller andre ting som ligger bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Knut1980 skrev:

Er ingen lege, så vanskelig å si.. Du kan også være lav på B-12. 

Prat med legen din, kanskje han eller hun vil ta Hcy, MMA prøver av deg. 

Når en lege sjekker verdiene dine, basert på det kan legen gi svar på om det er spiseforstyrrelser eller andre ting som ligger bak. 

Alle andre verdier er i orden utenom leververdier som er lett forhøet og nå en lav stoffskifte. Kan legen se på verdier at jeg har en spiseforstyrrelse? 

Anonymkode: d7da9...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre verdier er i orden utenom leververdier som er lett forhøet og nå en lav stoffskifte. Kan legen se på verdier at jeg har en spiseforstyrrelse? 

Anonymkode: d7da9...8db

Hvis det er snakk om en spiseforstyrrelse tror jeg legene i enkelte tilfeller kan se på insulin-nivået, og få mistanker om en eventuell spiseforstyrrelse ved å legge sammen 2 og 2 (lavt insulin nivå+historikk+om du eventuelt sliter med noen psykiske plager). 

kanskje jeg ordla meg litt feil. Men nei, jeg tror ikke de bare kan ta prøver og ut fra det konkludere med at du lider av en spiseforstyrrelse. De må ha flere opplysninger for å kunne konkludere med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Knut1980 skrev:

Hvis det er snakk om en spiseforstyrrelse tror jeg legene i enkelte tilfeller kan se på insulin-nivået, og få mistanker om en eventuell spiseforstyrrelse ved å legge sammen 2 og 2 (lavt insulin nivå+historikk+om du eventuelt sliter med noen psykiske plager). 

kanskje jeg ordla meg litt feil. Men nei, jeg tror ikke de bare kan ta prøver og ut fra det konkludere med at du lider av en spiseforstyrrelse. De må ha flere opplysninger for å kunne konkludere med det. 

Jeg kvir meg litt om å snakke med legen om det. Det er vanskelig å spise nok. Jeg må tvinge meg og klarer å spise to måltider. Det blir verre for ett par måneder siden fordi jeg tok tramadol og etterpå neurontin. Det slått meg på mage.

Anonymkode: d7da9...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kvir meg litt om å snakke med legen om det. Det er vanskelig å spise nok. Jeg må tvinge meg og klarer å spise to måltider. Det blir verre for ett par måneder siden fordi jeg tok tramadol og etterpå neurontin. Det slått meg på mage.

Anonymkode: d7da9...8db

Skjønner det kan være vanskelig å prate med legen om det. Men til syvende og sist tror jeg du har alt å vinne på å åpne opp om det. Føler du deg ikke komfortabel med legen din, nok til å prate om dette med han eller hun kan du kanskje vurdere å bytte fastlege. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
45 minutter siden, Knut1980 skrev:

Skjønner det kan være vanskelig å prate med legen om det. Men til syvende og sist tror jeg du har alt å vinne på å åpne opp om det. Føler du deg ikke komfortabel med legen din, nok til å prate om dette med han eller hun kan du kanskje vurdere å bytte fastlege. 

 

 

Det er ingen problem med han. Jeg har det veldig vanskelig for tida og da var han en godt støtte. Jeg skammer meg over meg selv og jeg tror det blir vanskelig. Jeg tror jeg må gjøre det.

Anonymkode: d7da9...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen problem med han. Jeg har det veldig vanskelig for tida og da var han en godt støtte. Jeg skammer meg over meg selv og jeg tror det blir vanskelig. Jeg tror jeg må gjøre det.

Anonymkode: d7da9...8db

Trist å høre at du skammer deg over det selv. 

Har du noen du stoler på som du kan prate med som kanskje kan bidra med å gjøre ting lettere for deg?

Beklager at jeg graver. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, Knut1980 skrev:

Trist å høre at du skammer deg over det selv. 

Har du noen du stoler på som du kan prate med som kanskje kan bidra med å gjøre ting lettere for deg?

Beklager at jeg graver. Lykke til!!

Alle er på ferie nå men jeg gå til sykepleieren i kommunen.

Anonymkode: d7da9...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...