Gå til innhold

Mine rettighetar


Perry

Anbefalte innlegg

Hei. Eg er ny her på forumet, så eg ber dykk om å vere litt tolmodige med meg no i byrjinga.

Men det er ikkje det eg eigentleg sender dette innlegget for. Det eg eigentleg vil er dette: Eg blir 17 i oktober, og sjølvsagt då 18 til neste år. Det eg lurer på er om eg kan nekte å la meg behandle for ein sjukdom viss eg ikkje vil. Det er ikkje det at eg lurer på å nekte nokon form for behandling, men eg ville føle ein viss tryggleik viss eg var 100% sikker på at eg avgjorde sjølv om eg skulle ha behandling eller ikkje viss dette kom på tale. Kva er mine rettar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det kommer an på sykdommens art,og hvor allvorlig syk man er.I enkelte tilfeller kan pasienter behandles med tvang,men det er som oftest ifm.psykiatrisk sykdom,hvor man antar at vedkommende ikke selv kan ta ansvar for egne valg.Et mer eksakt svar kan ikke gis uten at du angir hvilken type sykdom/behandling du tenker på.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...