Gå til innhold

Hva var jeg egentlig forelsket i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
14 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvis dette er sånn som du fremstiller det er kan du trygt gjøre absolutt ingen ting.

Ikke kontakt eksen, ikke kontakt politiet, ikke diskuter det med kjæresten din.

Bare la det gå over. 

Takk for råd. 

Jeg fikk først et brev i posten fra politiet i midten av juni. Jeg ble forbauset og tenkte at dette var rart. Jeg tenkte med en gang på at det var eksen, men jeg forsto ikke hvorfor. Jeg har ikke hatt kontakt med han på årevis. Trodde at jeg var glemt. Åpner brevet, og i brevet står det at en helt uforståelig sak opprettet mot meg var henlagt av politiet. Det sto at jeg skulle ha kontaktet han ved noen datoer: helt tilbake til januar 2016. Nyeste dato var en dag i januar 2017..  Jeg begynte å lure på hva dette var men det var henlagt. Derfor håpet jeg at eksen ikke ville klage på henleggelsen.  Det sto i brevet at han hadde mulighet til det. 

Jeg forsøker å fortrenge det og lever lykkelig videre. Og legger det bak meg. Noen uker senere så kommer det et nytt brev fra politiet i posten om at eksen har klaget inn politiets avgjørelse. Men det står samtidig skrevet at politiet mener at dette er historie nå og at datoene er langt tilbake i tid. Politiet skriver at de mener at det er unødvendig å bruke ressurser på dette.  Jeg forstår ingenting? Vurderte å ta kontakt med politiet å spørre de om hva dette går i. Men jeg får bare velge å vente å se om klagen blir henlagt. 

Jeg får bare tro at dette løser seg og at det ikke blir mer problemer rundt dette. Jeg kommer aldri til å ta kontakt med han igjen. Aldri. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, Kayia skrev:

 

Enig med Gargamel igjen, gjør nada og la det gå over. Og IKKE svar han dersom han tar kontakt med deg. Politiet/rettsvesenet vil aldri gjøre noe med en sak som handler om at «hun kontaktet meg for to år siden», dersom dette er substansen i anklagen. 

For Guds skyld, IKKE ta kontakt nå. Gjør du dét gir du han bare en ny dato, og da i 2018 dvs samtid. 

Så nå har jeg forklart hva det går i. Det er kjipt at han ikke bare kan legge bak seg alt sammen. Men det er viktig at jeg slutter å tenke på det for disse datoene var i såfall ganske lenge siden. Han burde anmeldt meg med en gang om det var et problem rundt de datoene istedet for å anmelde flere år etter. 

Jeg forsøker å leve normalt og ikke tenke på det. Kommer aldri til å kontakte han. Jeg forstår ikke hvorfor han måtte gjøre dette så lenge etterpå men det er noe jeg ikke må gruble over. Enig i at det blir for dumt hvis klagen hans blir tatt til hans favør. Jeg forstår ikke noe som helst. Det er så lenge siden. Husker ikke. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nå har jeg forklart hva det går i. Det er kjipt at han ikke bare kan legge bak seg alt sammen. Men det er viktig at jeg slutter å tenke på det for disse datoene var i såfall ganske lenge siden. Han burde anmeldt meg med en gang om det var et problem rundt de datoene istedet for å anmelde flere år etter. 

Jeg forsøker å leve normalt og ikke tenke på det. Kommer aldri til å kontakte han. Jeg forstår ikke hvorfor han måtte gjøre dette så lenge etterpå men det er noe jeg ikke må gruble over. Enig i at det blir for dumt hvis klagen hans blir tatt til hans favør. Jeg forstår ikke noe som helst. Det er så lenge siden. Husker ikke. 

Anonymkode: a55e7...105

Han har hørt at du har fått deg ny kjæreste, tåler ikke at det går bra for deg og at noen andre skal få deg og benytter sjansen til å prøve å lage trøbbel for deg. Drit i ham, politiet har annet å gjøre og kommer garantert ikke til å gjøre noe som helst med dette. Den beste hevnen du kan ta er å drite i ham, ikke kontakte ham eller politiet ang. dette og gå videre med hevet hode! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Lillemus skrev:

Han har hørt at du har fått deg ny kjæreste, tåler ikke at det går bra for deg og at noen andre skal få deg og benytter sjansen til å prøve å lage trøbbel for deg. Drit i ham, politiet har annet å gjøre og kommer garantert ikke til å gjøre noe som helst med dette. Den beste hevnen du kan ta er å drite i ham, ikke kontakte ham eller politiet ang. dette og gå videre med hevet hode! :) 

Jeg tenker og tror det samme. Selv om det var han som dumpet meg, så vil han tydeligvis ikke at det skal gå bra for meg. Jeg hadde bestemt meg for lenge siden å aldri kontakte han igjen. Jeg ønsket å tro at han hadde glemt meg og lagt alt bak seg. Men det kan han ikke ha gjort. Desverre.

Jeg kunne ønske at han våkner opp og innser realiteten. Han dumpet meg. Dvs han bør være glad for at jeg kom meg videre og slutte å være sur på meg. Historier er historie. Og han må kunne ta konsekvensen av at han gikk. Konsekvensen er at jeg gikk videre. Kommer ikke til å kontakte han for dersom jeg hadde forsøkt å prate med han om dette vi håp om å legge alt bak oss så vil han bare gå til politiet å si at jeg plager han. Jeg må bare velge å ignorere den saken som han klaget inn. Og leve livet mitt. Vi har bare livet en gang. 

Takk for gode råd. 

Anonymkode: a55e7...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...