Gå til innhold

Jeg er ikke full, jeg har ms

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ms, fikk diagnosen i år. Har begynt på medisin og føler det går bra. Er generelt ganske sprek, men i perioder blir jeg ganske svimmel og ustø. Har en sånn periode nå og jeg skjemmes. Jeg liker å gå tur og må bevege meg hver dag for å ikke stivne. Men av og til så sjangler jeg, spesielt når der kommer folk i mot meg eller går bak meg eller bare generelt. Da er jeg så redd for å virke ustø at jeg fokuserer sånn på det at jeg blir ennå mer ustø.

Jeg går jo i normalt raskt tempo og det ser jo helt idiotisk ut når jeg begynner å sjangle og må plutslig gå sakte. Føler folk ser rart på meg og de tror nok sikkert jeg er påvirket av noe. Ene kneet mitt svikter også i tide og utide og jeg prøver å late som ingenting, min inni meg skjemmes jeg som fy. Forferdelig følelse fordi jeg antar at folk tror det verste om meg og det gjør de nok også😦

Jeg prøver å ikke bry meg, men det virker helt umulig. I dag lot jeg være å gå tur pga dette og jeg blir rett og slett skikkelig lei meg og deprimert. Egentlig så er jeg ikke en sårbar person, men akkurat dette klarer jeg ikke å overvinne føler jeg.

Anonymkode: 06a6d...3cb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443563-jeg-er-ikke-full-jeg-har-ms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er fort gjort og bli misforstått ja. Folk er generelt nysgjerrige. Jeg var sammen med en som var blind, og herlighet som folk glodde når vi kom med førerhund på Rema. Til slutt ble jeg så vant til det att jeg bare ignorerte det. 

Anonymkode: 6a41b...db3

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ms, fikk diagnosen i år. Har begynt på medisin og føler det går bra. Er generelt ganske sprek, men i perioder blir jeg ganske svimmel og ustø. Har en sånn periode nå og jeg skjemmes. Jeg liker å gå tur og må bevege meg hver dag for å ikke stivne. Men av og til så sjangler jeg, spesielt når der kommer folk i mot meg eller går bak meg eller bare generelt. Da er jeg så redd for å virke ustø at jeg fokuserer sånn på det at jeg blir ennå mer ustø.

Jeg går jo i normalt raskt tempo og det ser jo helt idiotisk ut når jeg begynner å sjangle og må plutslig gå sakte. Føler folk ser rart på meg og de tror nok sikkert jeg er påvirket av noe. Ene kneet mitt svikter også i tide og utide og jeg prøver å late som ingenting, min inni meg skjemmes jeg som fy. Forferdelig følelse fordi jeg antar at folk tror det verste om meg og det gjør de nok også😦

Jeg prøver å ikke bry meg, men det virker helt umulig. I dag lot jeg være å gå tur pga dette og jeg blir rett og slett skikkelig lei meg og deprimert. Egentlig så er jeg ikke en sårbar person, men akkurat dette klarer jeg ikke å overvinne føler jeg.

Du kan få deg en stokk. Det legitimerer sjanglingen på en fin måte, og den hemmer deg ikke i gåingen din 🙂 Det ville jeg gjort. 

Bare gå og nyt turene dine for aktivitet er det flott du driver med når du har MS, men skaff deg en flott stokk og gå hvor enn du vil med største selvfølge. 

Anonymkode: c9fae...4f0

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er kjempetøff! Har du tenkt på gåstaver? Selv Ingrid Kristiansen bruker gåstaver! :D Du kan bruk en eller to alt ettersom hva du føler du har behov for - da ser du bare sprek ut! 

AnonymBruker

Takk, så gode dere er🤗 Nå skal jeg ut på tur! En lang en tenkte jeg, til en sportsbutikk og se på staver😊Er jo faktisk ikke så dumt og som Lillemus sier så ser man faktisk bare sprek ut med det. Har alltid tenkt at det er sånn man bruker på fjellturer men det bør jo funke fint til alle turer. Blir nok litt rart i begynnelsen, men alt for helsa😊

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...