Gå til innhold

Bitt av flått- lett hodepine og vond hals

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så heldig at jeg så og si alltid er frisk, men i går fikk jeg lett hodepine og i dag har jeg vondt i den ene mandelen. Litt ubehag når jeg svelger. Tenkte at det var merkelig siden jeg aldri blir syk. Men så kom jeg på at jeg ble bitt av en flått, oppdaget den et par dager etter en skogstur. Jeg fikk fjernet hele flåtten med pinsett, og har bare et lite lyserosa merke etter bittet. Jeg fjernet den for 3 dager siden.

Vil ikke virke hysterisk, men kan jeg ha blitt syk av bittet og bør oppsøke lege??

Anonymkode: 082ad...701

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så heldig at jeg så og si alltid er frisk, men i går fikk jeg lett hodepine og i dag har jeg vondt i den ene mandelen. Litt ubehag når jeg svelger. Tenkte at det var merkelig siden jeg aldri blir syk. Men så kom jeg på at jeg ble bitt av en flått, oppdaget den et par dager etter en skogstur. Jeg fikk fjernet hele flåtten med pinsett, og har bare et lite lyserosa merke etter bittet. Jeg fjernet den for 3 dager siden.

Vil ikke virke hysterisk, men kan jeg ha blitt syk av bittet og bør oppsøke lege??

Bare en brøkdel av de som blir bitt av flått som utvikler seg til infeksjon. Men sjekk ganske grundig over kroppen din. Pleier jo være ganske vanlig at har du blitt bitt av 1, har du også bitt andre steder på kroppen. 

Har du feber? Du kan jo ringe å prate med Helsesøster og forklare til han eller henne om plagene dine. Så avgjør hun om du bør komme innom legekontoret der du holder til. 

Endret av Knut1980
påskelilje
På ‎26‎.‎07‎.‎2018 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er helt tilfeldig at du har blitt syk i etterkant av flåttbittet. Boreliainfeksjon vises som regel ved en stor rød ring rundt bittstedet, ikke bare det litt bitemerket akkurat der flåtten satt. Eventuell sykdom etter boreliasmitte kommer vel sjelden like etter flåttbittet. Jeg har fått hundrevis av flåttbitt oppgjennom årene, og har aldri hatt boreliainfeksjon. Har sikkert vært syk i etterkant av noen av disse, men har aldri koplet det til flåtten. Viktig likevel å fjerne flåtten så fort en kan.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...