Gå til innhold

Frisleppet i det norske samfunn som fant sted år 2000. Hvor er vi i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I år 2000 var der en oppgang. Tror aldri så mange har vært i arbeide. Husker vår ikke høytlønte økonomi at vi unnet oss mer i matveien av de mange produkter og valgmuligheter som i økende grad kom. Jeg så andre med bedre inntektsgrunnlag fra lønnsintekter som kanskje skaffe leilighet i Spania eller bil nummer tre alt ettersom.

I foregående frislepperioder har økonomien nasjonalt tatt seg inn ved å kvitte seg med " jappene" eller ta et oppgjør med sosiale barrierer med nye folketrygd eller barnetrygd eller kontantstøtte.

Denne gang er frisleppet bare økt. Er alle økonomer gått over i uføre og står i køen på nav???

Anonymkode: ad9a9...f5f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes så mange faggrupper i vår tid er så ".hjertelig fraværende" og da særlig økomomene som aldri harvært redde for å fronte nye tanker før i tida. Er regimene i arbeidslivet blitt slik at intet kan overleve? Eller er alt på sparebluss?

Faggruppene som er fremme ser sjelden noe med de svakeste blant oss sitt perspektiv for mye men snakker bare så fort og uforståelig at ingen kan tyde det hverken i øyeblikket eller til ettertid synes jeg.

Men det er kanskje jeg som ikke oppsøker miljøene i tilstrekkelig grad. Eller er det for dårlig betalt å drive " folkeooplysning" og  man synes folk flest er verdiløse stemme kveg?

Som jeg husker lå tyngden i nyhetsbildet før om åra på kanskje ekspertvelse men i dag er det kun politikerene "halvkvedede viser "man hører. Det er kun politikeres arena liksom blitt? Er det en villet utvikling eller er det penga som styrer og hva som gir reklameinntekter kanskje for partiene?

Men jeg må si jeg savner veldig økonomene.

Opplever dere dette tilsvarende?

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes så mange faggrupper i vår tid er så ".hjertelig fraværende" og da særlig økomomene som aldri harvært redde for å fronte nye tanker før i tida. Er regimene i arbeidslivet blitt slik at intet kan overleve? Eller er alt på sparebluss?

Faggruppene som er fremme ser sjelden noe med de svakeste blant oss sitt perspektiv for mye men snakker bare så fort og uforståelig at ingen kan tyde det hverken i øyeblikket eller til ettertid synes jeg.

Men det er kanskje jeg som ikke oppsøker miljøene i tilstrekkelig grad. Eller er det for dårlig betalt å drive " folkeooplysning" og  man synes folk flest er verdiløse stemme kveg?

Som jeg husker lå tyngden i nyhetsbildet før om åra på kanskje ekspertvelse men i dag er det kun politikerene "halvkvedede viser "man hører. Det er kun politikeres arena liksom blitt? Er det en villet utvikling eller er det penga som styrer og hva som gir reklameinntekter kanskje for partiene?

Men jeg må si jeg savner veldig økonomene.

Opplever dere dette tilsvarende?

Nei.

Anonymkode: 38800...a74

AnonymBruker

Det er penga som styrer alt i dag som det alltid har gjort til alle tider synes jeg. Bare i en mye sterkere og ødeleggende grad for menneskene nå og da især de svakeste blant oss. Det er bare De Utvalgte blant oss som liker å ha det slik tror jeg. Politikere eller industrimagnater som bare håver og caser inn. Dette er hva jeg tror om sammenhengene i det norske samfunn år. dato. Dumt at så få deler mitt syn. Bare devestating eller ødeleggende for alle. Kunne bare Trumf få øynene opp eller alle de som styrer og steller.

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er penga som styrer alt i dag som det alltid har gjort til alle tider synes jeg. Bare i en mye sterkere og ødeleggende grad for menneskene nå og da især de svakeste blant oss. Det er bare De Utvalgte blant oss som liker å ha det slik tror jeg. Politikere eller industrimagnater som bare håver og caser inn. Dette er hva jeg tror om sammenhengene i det norske samfunn år. dato. Dumt at så få deler mitt syn. Bare devestating eller ødeleggende for alle. Kunne bare Trumf få øynene opp eller alle de som styrer og steller.

Jeg syntes vi har det bra her i landet jeg. Ikke mye å klage på.

Anonymkode: 38800...a74

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...