Gå til innhold

Er Det noen av statsoverhoder i verden du oppfatter som mere positiv enn andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg oppfatter Merkel i Tyskland som et av de få statsoverhoder som tar noe mer ansvar og er mer positiv person enn mange andre. Men selvsagt et maktmennesker som alle de andre. Men en mer positiv kraft føler jeg. Kanskje er det snakk om annen aura eller karisma? 

Er der noen dere vil fremheve.?

Anonymkode: 6c0d0...df4

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er stikk motsatt av deg. Jeg synes Merkel er nesten landsforæder med sin "åpne asylpolitikk". Det att de skulle slippe inn 1000000 i året. Helt spinnvilt. Historien vil dømme henne hardt.

Ellers så liker jeg deler av det Trump står for. Men ikke nok til at jeg synes han er noe stort.

Anonymkode: b58c8...72b

AnonymBruker

Merkel virker så ryddig liksom. Så avklart og rolig. Vi vet jo intet om privatlivet hennes for eksempel. Bare det må jo være en bedrift for en person i sånn posisjon.

Anonymkode: 6c0d0...df4

Gjest Gargamel

Svaret mitt må nesten bli Erna Solberg. Kommer ikke på noen bedre, for jeg følger ikke godt nok med. 

Kumne kanskje sagt Macron. Kjekk 40 åring gift med en 65 år gammel dame. Ham tenker utenfor boksen.

Merkel gikk på en smell, ja. Der og da synes jeg det var litt herlig å si at "Wir schaffen das" (vi fikser det) og ta inn en million. Det tyder litt guts i det minste. Det blir nok stående som en tabbe ja, for det ble med den ene gangen. 

7 timer siden, Gargamel skrev:

Svaret mitt må nesten bli Erna Solberg. Kommer ikke på noen bedre, for jeg følger ikke godt nok med. 

Kumne kanskje sagt Macron. Kjekk 40 åring gift med en 65 år gammel dame. Ham tenker utenfor boksen.

Merkel gikk på en smell, ja. Der og da synes jeg det var litt herlig å si at "Wir schaffen das" (vi fikser det) og ta inn en million. Det tyder litt guts i det minste. Det blir nok stående som en tabbe ja, for det ble med den ene gangen. 

Jeg satt også å tenkte på Erna Solberg. Jeg er ingen høyredame, men hun har imponert meg. Enig også mhp Macron.

Ellers blir det spennende å følge George Weah som ble valgt i Liberia tidligere i år. Tidligere fotballspiller, oppvokst i slummen - hvem sa forresten fotball ikke er (en) viktig (skole)  ;) :P 

Annonse

Gjest Gargamel
2 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg satt også å tenkte på Erna Solberg. Jeg er ingen høyredame, men hun har imponert meg. Enig også mhp Macron.

Ellers blir det spennende å følge George Weah som ble valgt i Liberia tidligere i år. Tidligere fotballspiller, oppvokst i slummen - hvem sa forresten fotball ikke er (en) viktig (skole)  ;) :P 

Ja. Angående George Weah så gjenstår det å se.

Synes Pakistan også gjorde et bra valg, ut ifra min ovefladiske kunnskap. De satset på en cricketstjerne som vil orientere landet mer mot Vesten. Bedre enn en gammel, korrupt mørkemann. Men vi får se. 

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Synes Pakistan også gjorde et bra valg, ut ifra min ovefladiske kunnskap. De satset på en cricketstjerne som vil orientere landet mer mot Vesten. Bedre enn en gammel, korrupt mørkemann. Men vi får se. 

Sant. Vet også at mine islandske venner er glad i Jóhannesson, som ble valgt for et par år tilbake. Rart at vi ikke hører mer om Island enn vi gjør egentlig...

Worrisome Plenty
3 timer siden, Gargamel skrev:

Khan er vel for blasfemislov og er venner med islamister så jeg har ikke den helt store troen på han.

Nå er det vel selvmord å være politiker mot blasfemiloven i Pakistan, men det finnes enkelte som tør å foreslå å gjøre det lovlig  å ikke tro på Allah.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...