Gå til innhold

Almen og psykiatri.


HHP58

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man oppdager at bivirkningene er verre enn sykdommen? Har måttet slutte  med medisiner mot Kolestrol og diabates.

Simvastatin gjørde leddene vonde,og diabates medisinene gav meg konstant diare.(Metformin 500 mgx3)

Skulle ha tatt Ramipril 5 mgx2,men tok meg en pause lørdag kveld (kl 21.00) og søndag morgen (kl 09.00) Jeg merker allerede bedring og vil forsøke å gå 100 meter hver dag uke 31,så øker jeg på med 200,400 og 800 etter som knærne tåler det.

Kan ikke klage på fastlegen heller,han vet sikkert ikke bedre,.Siden jeg snart er 60 tar jeg sjangsen på at jeg overlever,og vil ikke trykke på gassen før temperaturen ligger på 25 grader eller lavere.Siden jeg har god tid og har en nyere bil,stresser jeg ikke med trim før kroppen tåler det.Min BMI er over 40.

Skal gå ned fra 10 til 2,5 mg per dag og se om leddene blir vonde over 2,5 eller 5 mg.

Jeg bruker også lykkepiller 100 mg zoloft,og har FL sin tilatelse til å prøve 75mg en måneds tid for å se om jeg blir gladere.Merkelig at en av bivirkningene er depresjon.Så får jeg se om jeg begynner med 50 mg i september eller oktober.

Må nok begynne med D vitaminer i oktober da vi får mindre sollys om vinteren.

HHP58

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det finnes andre medisiner mot diabetes2 enn Metformin. Ville bedt om henvisning til indremedisiner/endokrinolog for å utrede alternativene. Diare er dessverre en ganske vanlig bivirkning av Metformin. 

D-vitamin nivå kan måles, men jeg tror ikke det skader å ta en liten dose. Eller ete godt med feit fisk. En skive med makrellpålegg daglig skal visst nok dekke omega-3 behovet, og det er jo mye billigere enn omega-3 tilskudd :). 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...