Gå til innhold

biopolar+zyprexa/olanzapine


Knut1980

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk vite at jeg er biopolar og fikk utskrevet olanzapine. Er det noen andre her inne som har erfaring med denne kombinasjonen. Jeg tar en lav dose av olanzapine (2,5mg), 2 ganger til dagen. 

Men jeg merker jeg blir veldig trøtt og sløv. Hvordan løste dere dette? Vil trangen til å sove når jeg tar medisinen gå over etter hvert, eller er det noen bestemt aktiviteter man kan gjøre for å holde dette i sjakk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet
På 31.7.2018 den 0.39, Knut1980 skrev:

Hei,

Jeg fikk vite at jeg er biopolar og fikk utskrevet olanzapine. Er det noen andre her inne som har erfaring med denne kombinasjonen. Jeg tar en lav dose av olanzapine (2,5mg), 2 ganger til dagen. 

Men jeg merker jeg blir veldig trøtt og sløv. Hvordan løste dere dette? Vil trangen til å sove når jeg tar medisinen gå over etter hvert, eller er det noen bestemt aktiviteter man kan gjøre for å holde dette i sjakk?

 

Hei! Jeg har brukt Olansapine når jeg har vært hypoman, manisk eller psykotisk. Min erfaring er at medikamentet fungerer veldig godt på slike symptomer. Jeg kan også bli fryktelig trøtt av den, men det har gitt seg etter hvert. Litt treigere enn vanlig er jeg uansett på den medisinen. Synes det er greit å gå på Olanzapine en kort stund, men ikke over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...