Gå til innhold

Hvor mye aap får jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter flere år i utlandet, kom jeg tilbake til Norge for kort tid siden. Jeg fikk innvilget sosialstønad. Etterhvert ba Nav meg om å søke på aap,( pga helsa mi, long story) og gjorde det. Det er godt over en mnd siden, men fikk senere et brev at jeg måtte ha legeerklæring. Fikk ordnet det i dag.

Får jeg aap, blir det minstesats da jeg ikke har skattet til Norge på mange år. De sa jeg ville få etterbetalt aap. 

Spm.

1.Hvor mye ligger aap på(minstesats)?

2. Hvor mye får jeg etterbetalt? De trekker jo fra sosialstønaden jeg får i mellomtiden som dekker husleie strøm og mat, og det er på rundt 13000,-. Tror ikke aap er mer enn det?

3. Er etterbetalingen fra da jeg søkte, eller fra da de har mottatt alle papirer som legeerklæring,mm?

Anonymkode: 1ba13...503

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443703-hvor-mye-aap-f%C3%A5r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter flere år i utlandet, kom jeg tilbake til Norge for kort tid siden. Jeg fikk innvilget sosialstønad. Etterhvert ba Nav meg om å søke på aap,( pga helsa mi, long story) og gjorde det. Det er godt over en mnd siden, men fikk senere et brev at jeg måtte ha legeerklæring. Fikk ordnet det i dag.

Får jeg aap, blir det minstesats da jeg ikke har skattet til Norge på mange år. De sa jeg ville få etterbetalt aap. 

Spm.

1.Hvor mye ligger aap på(minstesats)?

2. Hvor mye får jeg etterbetalt? De trekker jo fra sosialstønaden jeg får i mellomtiden som dekker husleie strøm og mat, og det er på rundt 13000,-. Tror ikke aap er mer enn det?

3. Er etterbetalingen fra da jeg søkte, eller fra da de har mottatt alle papirer som legeerklæring,mm?

Anonymkode: 1ba13...503

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-4

Kan ikke svare på hva du får etterbetalt. 

Etterbet. er fra da du søkte.

Anonymkode: f91dd...5f0

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-4

Kan ikke svare på hva du får etterbetalt. 

Etterbet. er fra da du søkte.

Anonymkode: f91dd...5f0

scroll opp så står det: Du må som hovedregel ha vært medlem i folketrygden i minst tre år før du har rett på AAP. Det kan gjøres unntak dersom du har vært medlem av folketrygden tidligere.

Dersom de har bedt deg søk og er klar over at du nettop har flyttet tilbake så går du kanskje inn under unntakene da, potensielt. 

minstesats aap er veldig lav typisk 13k utbetalt i måneden etter skatt  så blir neppe noe betydelige summer å glede seg til om du faktisk får 13'000 på sosialen  (der må de ha økt satsene så mye fikk ikke jeg :P )

Anonymkode: 483ed...34c

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...