Gå til innhold

Ser så mye negativt med samfunnet vårt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er trist å se hvordan mye har endret seg, også ifh foreldre. Mye narsisissme, bare å ta en titt innom facebook. Hva slags verdier lærer vi egentlig ungene våre? Norge er et fantastisk land å bo i med velferdsstaten, naturen rett bak døra og et samfunn som er trygt og godt. Men så er det baksiden. Jenter med psykiske lidelser har økt med 40% siden 2011, vi er vel ganske langt oppi toppen av selvmordstatiistikken og heroinoverdosestatistikken. politiet opplever en sterk økning i mobbing og seksuelt misbruk som foregår enten på nett, eller instigeres på nett. Jeg ville ikke vært ungdom i dagens samfunn, så blir feil å sette barn til et samfunn jeg synes har blitt materialistisk og kaldt. 

Anonymkode: bb45d...350

Fortsetter under...

AnonymBruker

Internettet førte til mye ille følelsesmessigt for menneskene.

Og det ser ikke ut til å stoppe, så dette er fremtiden.

Med så mye informasjon blir mye mer kalt og kalkulert, for eksempel kjærlighet er jo bare en vits for opplyste mennesker. Ja selv dere som tror på kjærligheten viser gjennom handlinger at dere også mener det er en vits. Finn 10 gutter på tinder som ser best ut (resten gir en F i), ha sex med dem, hvem har størst tiss mest penger mest status, parr deg med han. "Kjærligheten" oppnådd. Men vent, flere andre jenter vil også parre seg med samme mannen, jaja greit nok. Taper menna som er barnløse og enslige du overså fordi de ikke så fine nok ut på bilde skal betale gjennom skatteseddelen for barna du fikk med den flotte mannen så det er ikke noe problem. Ekte fri kjærlighet, så nydelig og befriende  ❤️

Anonymkode: 4be58...551

AnonymBruker

Vi står ovenfor " det grenseløse samfunn" diagnose uten at jeg har studert medisin da kanskje samfunnsmedisin tror jeg. Ser det ikke som særlig positivt. Tror vi kommer til nå få mye problemer hvis for eksempel ting skal bygges broer eller veier eller bygg da forståelsen av fakta eller objektive mål er så forskjellig i skole og alle undrrvisningsinstitusjoner i dag. Ikke for å gmorifisere fortida på noe måte. Men andre og kanskje alvorligere utfordringer. Ikke minst på kostnader for oss alle.

Anonymkode: 57c70...842

AnonymBruker

Alle lurer vi på hvordan alt skal gå tror jeg. Vi har sikkert alle noe vi skulle gjerne gjort annerledes. Vanskelig å finne noe annet land å sammenlikne seg med synes jeg.Problemer er det overalt. Men jeg også er mye bekymret. Hva er det min mor ofte siterte i en barneregle: " Sorger og bekymringer de jager vi på dør. Vi lever mye lenger med et godt humør" 

Anonymkode: 57c70...842

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror vi kommer til nå få mye problemer hvis for eksempel ting skal bygges broer eller veier eller bygg da forståelsen av fakta eller objektive mål er så forskjellig i skole og alle undervisningsinstitusjoner i dag. 

Det bygges da som aldri før, uten spesielle tekniske problemer? Eller er det budsjettsprekk du tenker på?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...