Gå til innhold

Hevder Per Sandberg og Bahareh Letnes bor sammen i statens leilighet på Gimle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.tv2.no/a/10002001/

Ifølge Fiskeribladet bor fiskeriminister Per Sandberg sammen med norsk-iranske Bahareh Letnes i en regjeringsleilighet, «vegg i vegg» med forsvarsminister Frank Bakke-Jensen.

Etterretningsekspert og tidligere leder for Etterretningens avdeling E14, Ola Kaldager, sier til avisen at det hele ligner en dårlig spionroman.

– Hvis hun er involvert i iransk etterretning, er det nok fest i hovedkvarteret i Iran. Det er nesten sånn at du ler av det, og det tyder på sterkt redusert vurderingsevne. Det er så banalt og naivt, men det er alvorlig. PST må ha dette under oppsikt, ellers gjør de ikke jobben sin, sier Kaldager.

Fredag kommer det frem at det ikke bare er til Iran at Sandberg har hatt med seg jobbtelefonen sin. Overfor Dagens Næringsliv bekrefter Sandberg at han også hadde med seg – og brukte – jobbtelefonen på en reise til Kina sist i mai i år.

– Ja, det var nok en feil, skriver Sandberg i en tekstmelding til avisen.

*

Du store, nå må mannen ta sin hatt og gå!

Anonymkode: b9a64...ebc

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det virker jo som tegn på at der er mye som " knaker i sammenføyningene" i vårt samfunn i dag. Jeg blir veldig engstelig av å høre om sånt. At de ikke tenker på barna sine. Jeg mener regjeringen bør ta sin hatt og gå. Dette er mer alvorlig enn Kongs  Bay dengang.

Anonymkode: 7f713...2be

AnonymBruker

Bare rart at man ikke tenker på hvordan alt dette oppfattes i hennes hjemland. Kvinner har mye færre muligheter for livsutfoldelse der tror jeg. Det kan være brudd på uskrevne regler som gjør at de bare " må gifte seg". Kanskje man der har trodd at dette var intensjonen til paret.

Alt media når sikkert hennes familie der og de har sitt sikkert.

Alt er ikke bare spesielt med så høy posisjon. Det forplikter. Mellom alle land.

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare rart at man ikke tenker på hvordan alt dette oppfattes i hennes hjemland. Kvinner har mye færre muligheter for livsutfoldelse der tror jeg. Det kan være brudd på uskrevne regler som gjør at de bare " må gifte seg". Kanskje man der har trodd at dette var intensjonen til paret.

Alt media når sikkert hennes familie der og de har sitt sikkert.

Alt er ikke bare spesielt med så høy posisjon. Det forplikter. Mellom alle land.

Hennes hjemland er Norge. 

Anonymkode: c15c4...41e

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hennes hjemland er Norge. 

Anonymkode: c15c4...41e

Men kan lure litt på om det burde være slik da hun åpenbart kan reise tilbake til Iran uten problemer.

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan lure litt på om det burde være slik da hun åpenbart kan reise tilbake til Iran uten problemer.

Ja, det er jo politikken til FRP også. Men ingen moral er vel værre en dobbelmoral.

Selv om jeg selv stemmer FRP så begynner jeg å finne dette umusikalsk. 

Anonymkode: 56427...308

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/10002001/

Ifølge Fiskeribladet bor fiskeriminister Per Sandberg sammen med norsk-iranske Bahareh Letnes i en regjeringsleilighet, «vegg i vegg» med forsvarsminister Frank Bakke-Jensen.

Etterretningsekspert og tidligere leder for Etterretningens avdeling E14, Ola Kaldager, sier til avisen at det hele ligner en dårlig spionroman.

– Hvis hun er involvert i iransk etterretning, er det nok fest i hovedkvarteret i Iran. Det er nesten sånn at du ler av det, og det tyder på sterkt redusert vurderingsevne. Det er så banalt og naivt, men det er alvorlig. PST må ha dette under oppsikt, ellers gjør de ikke jobben sin, sier Kaldager.

Fredag kommer det frem at det ikke bare er til Iran at Sandberg har hatt med seg jobbtelefonen sin. Overfor Dagens Næringsliv bekrefter Sandberg at han også hadde med seg – og brukte – jobbtelefonen på en reise til Kina sist i mai i år.

– Ja, det var nok en feil, skriver Sandberg i en tekstmelding til avisen.

*

Du store, nå må mannen ta sin hatt og gå!

Tror du virkelig han kommer til å gå, ser ingen signaler som tyder på det enda? "Lov å gjøre feil" som de sier om sine egne.

Anonymkode: 82445...094

AnonymBruker

Men hennes familie i hjemlandet skal leve sitt liv der og må forholde seg til kultur og regler der. Personer er enda mindre løsrevet fra sin familie der enn her og ting går dypere i kulturen. Enkelte miljø er ikke noe særlig og hvis noen føler seg lurt er det ikke bare sikkert.

AnonymBruker

En ikke-muslimsk mann kan ikke være hverken kjæreste eller mann til en muslimsk kvinne i Iran..Det er ikke så mange år siden en tysker ble arrestert for å hatt seg med en iransk dame i Iran. Så hele greien skurrer veldig.

AnonymBruker

Akkurat sex har ikke her så mye å si tror jeg. Dette er enormt kunnskapsrike og høykulturelle mennesker men med et helt annet tankesett enn det vestlige som jeg har lest meg til i litteraturen når jeg studerte på Blindern. Virker bare ensomt og ufritt land.

Annonse

AnonymBruker

Vanskelig å se for seg att en ung vakker kvinne faller for en middelaldrende litt u-fresh type. 

Sandberg beviser jo att han ikke er rasist iallfall.

Men hun har vel utseende til å få hvem hun vil av single menn.

Det rare ved det er jo att dette er en kvinne FRP ikke ville latt få asyl.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å se for seg att en ung vakker kvinne faller for en middelaldrende litt u-fresh type. 

Ikke første gang det skjer.

Bilderesultat for hugh hefner gift med

AnonymBruker

Jeg liker Sandberg jeg. Men akkurat her har han nok vært ubetenksom. Det er ikke noe galt med å være Ola-dunk. Han er folkelig til fingerspissene.

Jeg tror hele saken bunner ut i ubetenksomhet, og dårlig dømmekraft. 

I overskriften viser du til problemstillinger jeg driter i, privatliv er privatliv, og Sandberg må som alle andre bare gjøre det han føler for og ønsker.

Men - en minister kan ikke agere som Sandberg (og andre politikere med og uten ministerpost) har gjort nå og tidligere - ferdig snakka.

Lær deg (dere) forøvrig å skille mellom snørr og bart, og lær deg (dere) å skille mellom partipolitikk og partipolitikere. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
7 timer siden, Kayia skrev:

I overskriften viser du til problemstillinger jeg driter i, privatliv er privatliv, og Sandberg må som alle andre bare gjøre det han føler for og ønsker.

Det var TV2 opprinnelige overskrift (senere endret). Det kan være et sikkerhetsproblem at en potensiell Iransk agent bor vegg i vegg med forsvarsministeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...