Gå til innhold

Herpes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Oppdaget for to dager siden, mens jeg behandlet noe jeg trodde var soppinfeksjon med Canesten, to «hvite sår» nedentil. Kan minne om slik munnskåld ser ut. Ikke vondt foruten når man kommer borti dem. Var hos lege, hun mente det kunne minne om herpes, tok prøve av det og skrev ut Valtrex tabletter til meg, tar de 2 ganger daglig. Smører også med Xylocain gel så det ikke skal svi. Aldri hatt herpes før - ihvertfall ikke som jeg vet om eller har lagt merke til. Kan jo ha gått med dette latent i kroppen selv, så hvor det kommer fra er jo bare tull å spekulere i. Eller at det jeg har trodd har vært gjentatte soppinfeksjoner kan ha vært herpesutbrudd..? Utover dagen i dag er det kommet flere blemmer. 

Akkurat nå føler jeg meg bare skitten og ekkel, og skammer meg veldig, av en eller annen grunn. Men jeg tok mot til meg og fortalte det til kjæresten min, som reagerte helt fantastisk, holdt rundt meg og tørket tårene mine. Kan noen være så snille å fortelle meg at herpes ikke er livets undergang selv om det føles slik nå?

Anonymkode: c1526...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Herpes er Absolutt ikke livets undergang! 

Jeg har det kun som munnsår, men venninna mi har samme type som du, husker hun fortalte hvor jævlig det var når blemmene "sprekker", for da blir det sår som iverstefall setter seg fast i hverandre, kommer jo selvfølgelig an på hvor på kjønnsorganet du har disse blemmene da. 

Samtidig så finnes det mange gode kjerringråd om du skulle være så uheldig og havne i akkurat denne situasjonen, og det trenger ikke å skje deg i det hele tatt heller! 

Men nå idag har hun ikke utbrudd lengre. Sist var vel for 3-4 år siden nå. Det kommer sjeldnere og sjeldnere, du får trøste deg med det. Og det fins gode medisiner mot det du har, du må bare være obs på symptomene før det blir utbrudd. 

Det kjenner du igjen etterhvert, så du får tatt medisin i tide før det bryter ut.😊

 

Men må huske på at dette er VELDIG smittsomt! Egentlig burde du og kjæresten bruke kondom fremover for å unngå at han blir smittet, siden det er litt vanskelig i starten å vite når man egentlig har utbrudd.. Usikker på om det kan smitte når du ikke har utbrudd.. 

Uansett, de to siste forholdene venninna mi har hatt (dette over ca 5 år) så har de brukt kondom når hun har vært "usikker" og uten ellers. Hun har aldri smittet noen iallefall. :-) 

 

Og til syvende og sist: Det går over! 🤗

Anonymkode: a70e0...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...