Gå til innhold

Magesmerter, er nå på dag 3.


Owly

Anbefalte innlegg

Legger ved ett skriv som kjæresten har skrevet. Da jeg ikke har vert i stand før nå til å skrive. Ikke har vi bil, så ikke kommer vi oss til legevakten, legen er ikke mulig å få tak i. Da jeg har prøvd å få tak i han I over 1mnd pga noe annet som hastet.. Vil bare vite om hva dette kan være og om jeg må komme meg til lege selv om jeg føler meg bedre ang smerten? (men fortsatt senge liggende, spiser og drikker minimalt)

 

Vi landa på Gardermoen på fredag etter å ha vært i Phuket, Thailand i 10 dager. Begynte når vi skulle hente bagasjen på Gardermoen og fortsatte i taxien på vei hjem. Var konstante smerter hele veien hjem og var mest vondt når vi nesten var hjemme. Kjentes bedre ut etter hun kasta opp gjentatte ganger, men så kom smertene og kvalmen tilbake.

Fredag 3.
Kasta opp med en gang vi kom inn døra hjemme og hadde så grusomme magesmerter at hu lå i senga og vrei seg. Men når vi kom hjem så kom magesmertene i perioder. Hu sa det var flere punkter på hele magen der smertene var veldig intense, å derfra sendte det ut mindre smerter utover resten av magen.

- Blanding av stress, angst, det at hun er laktoseintolerant? (hadde ikke mer medesiner igjen og maten på flyet inneholdt laktose. Det at hun blir bilsjuk? Og alt stresset som skjedde?)

Lørdag 4.
Nå sier hu at hu er nesten like dårlig som i går, bare mer kvalm enn i går. Å det er vondt å sitte oppreist, gå osv. Svimmel hele tiden, sov så å si hele dagen og sov hele natten.
Å sier det kjennes ut som tarmene beveger på seg og at det er derfor det er vondt.

Å hu har vondt rundt under skulderbladene og som en ring rundt. Hu hadde vondt rundt hele der på begge sider sa hun. Blir veldig kvalm når hun har vondt der.

Søndag 5.
Smertene er ikke like intense. Men fortsatt vondt. Og kvalm. Vrir seg i smerte. Smertene kommer i perioder.
Tidligere på dagen spiste hun en bolle og nå senere litt melon. Ble dårligere etter hun spiste melon. Fortsatt veldig svimmel, vil bare ligge og sove, tørr ikke å få i seg vått eller tørt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke vite hva det er, men ring legevakten. Hvis de mener at hun bør komme så kan hun få taxi. Da betaler hun bare egenandel eller ingenting hvis hun har frikort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Hun vill ikke sitte eller stå, da det blir værre. Så om det ikke blir like ille sånn som det ble på fredagen, så vill hun ikke dra før i morgen. Tenker siden att smertene har blitt bedre, att det ikke er krise eller alvorlig? Hu har smerte 24/7 ellers  pga annet, så er vanskelig å si hvor vondt hu egentlig har det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...