stjernestøv Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 12 timer siden, Xtra skrev: Here we go again. Synes vel kanskje du burde lære litt av alle de gangene du har forsøkt. Lærer visst ikke av det jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynn med lavkarbo, ikke den ekstreme sorten med bare bacon og sånn .Men kutt ut sukker og all bearbeidet mat, som brød ,pølser osv. Når en spiser mat uten karbohydrater tvinges kroppen til å bruke fett som energi og det krever mye energi av kroppen. Lett måte å gå ned i vekt ,uten sult. Selv går jeg ned to kilo i uka på denne måten når jeg er i en god del aktivitet i tillegg. En kilo i uka er normalt å gå ned uten noe spesiell aktivitet i tillegg. Anonymkode: 77495...2c4 Det virker som mye styr,men jeg vet ikke. Har ikke prøvd det før. 0 Siter
laban Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 5 minutter siden, stjernestøv skrev: Det virker som mye styr Du trivdes jo i VGs vektklubb, er det ikke like greit å fortsette der? I stedet for å overfokusere på karbo, forsøk å spise mat med høyt proteininnhold. Det gir ikke ekstrem metthetsfølelse, men den varer lenger. (Påstår jeg som egentlig ikke har forsøkt noen dietter...) 0 Siter
emilie321 Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Spis en gulrot når du er sulten, eller drikk masse vann. Det er ikke farlig å være sulten. Anonymkode: 3b9b9...706 Nei, det er ikke farlig å være sulten, men når en er så sulten at en blir uvel, da er det ikke lett å stå i mot. Det tærer også på kreftene og skulle takle sulten hele tiden. Ofte er sulten kombinert med et vanvittig sug etter noe. 1 Siter
emilie321 Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 15 minutter siden, laban skrev: Du trivdes jo i VGs vektklubb, er det ikke like greit å fortsette der? I stedet for å overfokusere på karbo, forsøk å spise mat med høyt proteininnhold. Det gir ikke ekstrem metthetsfølelse, men den varer lenger. (Påstår jeg som egentlig ikke har forsøkt noen dietter...) Men du har helt rett 1 Siter
Gjest Xtra Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, emilie321 skrev: Nei, det er ikke farlig å være sulten, men når en er så sulten at en blir uvel, da er det ikke lett å stå i mot. Det tærer også på kreftene og skulle takle sulten hele tiden. Ofte er sulten kombinert med et vanvittig sug etter noe. Med alle mulige forbehold grunnet manglende kompetanse: Jeg tror noe av det viktigste er å fylle tiden med gjøremål/aktiviteter som hindrer at en hele tiden har alt fokus på egne følelser, det være seg sultfølelse eller problemer av ulike slag. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 26 minutter siden, laban skrev: Du trivdes jo i VGs vektklubb, er det ikke like greit å fortsette der? I stedet for å overfokusere på karbo, forsøk å spise mat med høyt proteininnhold. Det gir ikke ekstrem metthetsfølelse, men den varer lenger. (Påstår jeg som egentlig ikke har forsøkt noen dietter...) Ja får melde meg inn der igjen, da klarte jeg jo å gå ned i vekt. 1 Siter
emilie321 Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 3 minutter siden, Xtra skrev: Med alle mulige forbehold grunnet manglende kompetanse: Jeg tror noe av det viktigste er å fylle tiden med gjøremål/aktiviteter som hindrer at en hele tiden har alt fokus på egne følelser, det være seg sultfølelse eller problemer av ulike slag. Du har mye rett i dette, men det er et men. Kan bare snakke ut i fra meg selv, men vil vel tro at mange har det på delvis samme måte. Når jeg er dårligere så hjelper det selvsagt å være aktiv med noe, problemet er bare at i dårligere perioder så greier jeg ikke å være særlig aktiv. Rett og slett fordi jeg er for dårlig. Når til og med det å gå i dusjen eller å pusse tennene nesten blir uoverkommelig så sier det seg selv at en ikke greier å dra på feks. treningssenteret. For min del så har alt jeg pleier å være med på vært stengt i sommer, da blir det å komme seg ut ekstra uoverkommelig. Spesielt når en er dårlig i tillegg. I tillegg så blir jeg ekstremt sulten når jeg er dårlig. Dette er ikke for å bortforklare, men for å forklare litt hvorfor ting blir som det blir. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 35 minutter siden, emilie321 skrev: Du har mye rett i dette, men det er et men. Kan bare snakke ut i fra meg selv, men vil vel tro at mange har det på delvis samme måte. Når jeg er dårligere så hjelper det selvsagt å være aktiv med noe, problemet er bare at i dårligere perioder så greier jeg ikke å være særlig aktiv. Rett og slett fordi jeg er for dårlig. Når til og med det å gå i dusjen eller å pusse tennene nesten blir uoverkommelig så sier det seg selv at en ikke greier å dra på feks. treningssenteret. For min del så har alt jeg pleier å være med på vært stengt i sommer, da blir det å komme seg ut ekstra uoverkommelig. Spesielt når en er dårlig i tillegg. I tillegg så blir jeg ekstremt sulten når jeg er dårlig. Dette er ikke for å bortforklare, men for å forklare litt hvorfor ting blir som det blir. Skjønner alt blir tyngre da. Men mange har nok nytte av påminnelsen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 45 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja får melde meg inn der igjen, da klarte jeg jo å gå ned i vekt. Ikke "får", "skal melde meg inn..." Anonymkode: 3b9b9...706 0 Siter
emilie321 Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 19 minutter siden, Xtra skrev: Skjønner alt blir tyngre da. Men mange har nok nytte av påminnelsen. Det er jeg helt enig i. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke "får", "skal melde meg inn..." Anonymkode: 3b9b9...706 Ja tenkte jeg skulle melde meg inn igjen på mandag. 0 Siter
Janus30 Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, stjernestøv skrev: Lærer visst ikke av det jeg. For å lære av tidligere erfaringer må du ville det. En erfaring er ikke i seg selv nok til at vi handler hensiktsmessig i fremtiden. Det går ikke av seg selv. Erfaringene må komme ut som aktive handlinger for at de skal ha noen nytteverdi. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august 2018 Forfatter Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, Janus30 skrev: For å lære av tidligere erfaringer må du ville det. En erfaring er ikke i seg selv nok til at vi handler hensiktsmessig i fremtiden. Det går ikke av seg selv. Erfaringene må komme ut som aktive handlinger for at de skal ha noen nytteverdi. Ok. Men jeg ser ikke så mye forskjell med og uten medisiner, det er vel derfor jeg aldri lærer. Jeg fungerer ikke bedre på medisiner f.eks. Eneste jeg har merket er at jeg har vært mindre rar, blir ofte veldig rar i hodet og kroppen uten medisiner. Det har vært en fordel. 0 Siter
cilie Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynn med lavkarbo, ikke den ekstreme sorten med bare bacon og sånn .Men kutt ut sukker og all bearbeidet mat, som brød ,pølser osv. Når en spiser mat uten karbohydrater tvinges kroppen til å bruke fett som energi og det krever mye energi av kroppen. Lett måte å gå ned i vekt ,uten sult. Selv går jeg ned to kilo i uka på denne måten når jeg er i en god del aktivitet i tillegg. En kilo i uka er normalt å gå ned uten noe spesiell aktivitet i tillegg. Anonymkode: 77495...2c4 Jeg prøver det samme, men opplevde ikke at kg forsvant fort eller at karbosuget noen gang gikk bort. Fikk heller ikke den energien det snakkes om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.