Gå til innhold

Hvordan skal jeg legge dette frem for fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal til fastlegen i morgen. Jeg har mye psykisk nå. Jeg får ordsalat i tankene, og jeg tolker og krangler mye med den indre stemmen. Jeg vippes veldig lett av pinnen, og ser mange katastorfescenraioer. Jeg har lyst til å øke antipsykotisk medisin, men helst ikke zylprexa. da jeg er veldig overvektig nå, selv om jeg prøver å slanke meg. Jeg trives svært lite med å gå ute fordi jeg føler folk glaner på meg, og ser på meg som tvilsom. Spessielt hvis jeg har glemt meg og sovet med vinduet oppe. Jeg er da redd jeg har sagt noe uanstendig/pervest i søvne, fordi jeg har sånne regler jeg utstøter når jeg er alene. Noe jeg også gjerne skulle blirt kvitt. Jeg føler jeg mister enda mere kognitivt når det indre språket er så forstyrret som det er nå. Da verbale ferdigheter var det eneste jeg skorte høyt på på en Nevropsykologisk test for 10 år siden. Jeg opplever hele tiden att jeg mister mer og mer ferdigheter. Att jeg blir dummere, og mer kaotisk.

Feks så krangler jeg mye med min indre stemme, ordentlig krangler. Hold kjeft osv. Noen ganger ut høyt. Jeg kan tenke noe i hodet som jeg føler ikke er meg, så må jeg kjefte på den tanken. Før tenkte jeg slike tanker var innsats av satan, men det tror jeg ikke nå. Men jeg krangler med den. 

Jeg er utrolig ukomformtabel hvis noen setter seg på bussen siden av meg, og jeg føler folk glor. Jeg hater å gå ut på ettermiddag kveld, da det er unger ute, og jeg er redd noen har hørt meg si noe perverst i søvne, og tror jeg er pervers, jeg må liksom tenke meg om å tenke på om det går rykter om meg. Jeg er veldig sliten. Spessielt sliten er jeg av att jeg får usamennhengende tanker om kvelden, og ligger og har angst for om jeg har gjort noe dumt..

Hvordan skal jeg si dette? Har det noen hensikt?

Anonymkode: bde0c...5ab

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...