Gå til innhold

Takykardi og anoreksi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var usikker på om jeg skulle poste dette under psykisk, men siden det er et somatisk spørsmål jeg har så velger jeg å poste det her. Jeg vet jo at det er vanlig å utvikle bradykardi (lav puls) når man har anoreksi. Men hvis man har supraventrikulær takykardi i utgangspunktet (før spiseforstyrrelsen kom) med en hvilepuls på 115-130, vil hjerterytmen fortsatt reduseres av anoreksien? Og vil det isåfall regnes som alvorlig hvis hvilepulsen kommer ned i 70-80 (som for andre er normalpuls)?

Anonymkode: bf9a4...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Vet du om hvilken type supraventrikulær takykardi du har? Det er et ganske bredt begrep som kan bety både meningsløse og potensielt livstruende typer arytmi. Er den paroksysmal (får du akutte anfall)? Har du tatt 24-timers EKG?

Din situasjon er litt individuell, men jeg kan generelt si at folk pleier å utvilke sinus takykardi ved lav kroppsvekt på grunn av dårlig kosthold; mangel på jern kan føre til høy puls. Men supraventrikulær takykardi høres kardiologisk ut og man bør ikke begynne å filosofere om potensielle årsaker før man vet hva som er hva. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...