AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Vi har flyttet ut av en leid leilighet. Vi skulle egentlig betale husleie ut august pga oppsigelsestid. Huseier avtalte overtakelse 15.august med ny leietaker, men hn fikk nøkler senest 5.august fordi huseier dro på ferie. Da vi var der tidlig morgen den 6.august for å hente sykkelen vår hadde hn allerede masse møbler der og hn drev på inne. Huseier krever nå oss for husleie 1.-15.august. Har hn rett til det når ny leietaker har disponert boligen før avtalt overtakelse? Huseier sier hn ikke har bodd der fordi hn/huseier først måtte skaffe kjøleskap for at hn skulle kunne bo der. Vi mener det er den nye leietakeren som skal betale for den tiden hn har hatt tilgang til boligen? Anonymkode: e57ef...b07 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443999-kan-huseier-kreve-oss-for-denne-leien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har flyttet ut av en leid leilighet. Vi skulle egentlig betale husleie ut august pga oppsigelsestid. Huseier avtalte overtakelse 15.august med ny leietaker, men hn fikk nøkler senest 5.august fordi huseier dro på ferie. Da vi var der tidlig morgen den 6.august for å hente sykkelen vår hadde hn allerede masse møbler der og hn drev på inne. Huseier krever nå oss for husleie 1.-15.august. Har hn rett til det når ny leietaker har disponert boligen før avtalt overtakelse? Huseier sier hn ikke har bodd der fordi hn/huseier først måtte skaffe kjøleskap for at hn skulle kunne bo der. Vi mener det er den nye leietakeren som skal betale for den tiden hn har hatt tilgang til boligen? Anonymkode: e57ef...b07 Jeg mener jo at dere disponerer leiligheten frem til 15. august og at ny leietaker ikke skulle ha flyttet inn ennå. Vi har i disse dager en leieboer som er i ferd med å flytte ut og skal være ute innen mnd er over og vi har ikke begynt å bruke den leiligheten ennå selv om jeg har mektig lyst. Jeg er enig i at dere burde slippe unna med 5 dagers husleie og at ny leietaker skal betale fra 6. august, men hva loven sier her vet jeg ikke. Sjekk husleieloven om det står noe der. Kommer dere ingen vei får dere være fornøyde med at dere slipper unna med en halv mnds husleie, vår leieboer må betale for hele august selv om han i praksis ikke har bodd der på noen uker faktisk, men han har foreløbig ikke levert fra seg nøkkel og fått godkjent renhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443999-kan-huseier-kreve-oss-for-denne-leien/#findComment-3863502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, Lillemus skrev: Jeg mener jo at dere disponerer leiligheten frem til 15. august og at ny leietaker ikke skulle ha flyttet inn ennå. Vi har i disse dager en leieboer som er i ferd med å flytte ut og skal være ute innen mnd er over og vi har ikke begynt å bruke den leiligheten ennå selv om jeg har mektig lyst. Jeg er enig i at dere burde slippe unna med 5 dagers husleie og at ny leietaker skal betale fra 6. august, men hva loven sier her vet jeg ikke. Sjekk husleieloven om det står noe der. Kommer dere ingen vei får dere være fornøyde med at dere slipper unna med en halv mnds husleie, vår leieboer må betale for hele august selv om han i praksis ikke har bodd der på noen uker faktisk, men han har foreløbig ikke levert fra seg nøkkel og fått godkjent renhold. Vi har ikke disponert boligen i denne perioden. Vi leverte nøkler 31/7 og renhold og alt ble godkjent samme dag. Anonymkode: e57ef...b07 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443999-kan-huseier-kreve-oss-for-denne-leien/#findComment-3863504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke disponert boligen i denne perioden. Vi leverte nøkler 31/7 og renhold og alt ble godkjent samme dag. Anonymkode: e57ef...b07 Det er jo slik at man i utgangspunktet skal betale husleie ut oppsigelsesperioden, men jeg har inntrykk av at de fleste går bort fra dette dersom de (eller de gamle leietakerne) får tak i ny leietaker i denne perioden. Er det ikke mulig å snakke fornuft med utleier? Men som sagt - sjekk med husleieloven. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443999-kan-huseier-kreve-oss-for-denne-leien/#findComment-3863505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) I utgangspunktet skal du betale i august. Men huseier har ikke rett til å kreve husleie av både deg og ny leietaker. Får han ny leietaker som betaler i august, skal du slippe å betale, dette følger av tapsbegrensningsplikten. Tror jeg. Endret 15. august 2018 av Xtra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443999-kan-huseier-kreve-oss-for-denne-leien/#findComment-3863506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.