Gå til innhold

Hatefulle ytringer på nett

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har blitt anmeldt for hatefulle ytringer på facebook. Jeg logget meg inn som vanlig i dag morges, og da kom det opp en ramme med den hatefulle ytringen min. Så stod det nie sånt som: Sjekk hvordan facebook reagerer på hatefulle ytringer. Da jeg klikket på det, kom jeg ikke videre til svaret.

Er det noen som vet om facebook, eller nettavisa jeg skrev innlegget i, anmelder til politiet? Hvor stor er sjansen for at politiet gidder å bruke tid på slikt? Hva kan i så fall straffen bli?

Det verste (for meg) er at da jeg skrev innlegget var jeg i en slags blandingstilstand av irritasjon og humoristisk. 

Jeg angrer av hensyn til den det gikk utover. Skulle aldri ha skrevet når jeg var i en slik tilstand.

Anonymkode: 0ee25...011

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444108-hatefulle-ytringer-p%C3%A5-nett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, er du gal.. Har ikke truet med å drepe noen! 

Det jeg derimot gjorde var å angripe en person som kritiserte Hareide for å ikke støtte homofile ekteskap. Vedkommende var altså FOR at homofile bør få vies i kirken, noe jeg er imot. 

Det lot jeg personen få vite, i en meget nedsettende kommentar, at grunnen til at hn mente som hn gjorde nok var fordi hn  hn selv var usikker på eget kjønn og identitet, og at utseende så ut til å bekrefte dette.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg derimot gjorde var å angripe en person som kritiserte Hareide for å ikke støtte homofile ekteskap. Vedkommende var altså FOR at homofile bør få vies i kirken, noe jeg er imot. 

Det lot jeg personen få vite, i en meget nedsettende kommentar, at grunnen til at hn mente som hn gjorde nok var fordi hn  hn selv var usikker på eget kjønn og identitet, og at utseende så ut til å bekrefte dette.

Du har rett i at kommentaren var upassende men gjort er gjort og sagt er sagt. Vær gjerne uenig men forsøk å besinne deg i kommentarer fremover. Dette er ikke noe som anmeldes eller tas videre, så move on og lær av erfaringen.

Anonymkode: 40dd8...378

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Jeg synes du skulle holde deg for god til å slenge ut slike ytringer om andres kjærlighets- og sexliv. Hva om noen kom til deg og sa at "Din kjærlighet til din partner er ikke så mye verdt som min kjærlighet til min partner på grunn av deres kjønn!" Du hadde ikke syntes det var trivelig du heller? Det ligger mye i det gamle uttrykket - "Om du ikke har noe pent å si om noen så ikke si noe" (eller noe sånt).

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke anmeldt for det.

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var usedvanlig lite voksent gjort.

Anonymkode: f946e...9fc

Annonse

1 time siden, innlagtonline skrev:

Gud er nok stolt av deg, er vel det som teller xD

Nei, han er ikke det. Gud vil ikke at vi skal sjikanere og være stygge mot andre. Så nei, Gud er ikke stolt av meg for hva jeg har gjort. 

innlagtonline
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat der har nok både du og trådstarter missforstått litt☺️

Anonymkode: 04c6e...b0a

Tror du må åpne bibelen og lese litt, spessielt det Gamle Testamentet

Jeg vet nok godt hva jeg snakker om og hva slags etikk/moral Gud har

Dersom du ikke tror meg, så kan jeg sikkert finne frem noen godbiter fra Den Hellige Bok, så kan du vurdere selv ?

Lykke til :) 

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er ikke det. Gud vil ikke at vi skal sjikanere og være stygge mot andre. Så nei, Gud er ikke stolt av meg for hva jeg har gjort. 

Neivel, men selv kan han dømme folk til evig pine? Skal jeg nå til helvette, så forbeholder jeg meg retten til å være så sjikanøs jeg bare vil. Det er en av de mange gledene med å være hedning. ;=)

Worrisome Plenty
1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Neivel, men selv kan han dømme folk til evig pine? Skal jeg nå til helvette, så forbeholder jeg meg retten til å være så sjikanøs jeg bare vil. Det er en av de mange gledene med å være hedning. ;=)

Mot gud altså. Ikke tilfeldige mennesker på nettet.

Annonse

Det er for lite tilsyn og kontroll med tingene tror jeg. Jeg tror det er organiserte ting som pågår  ofte med sikte på å skaffe personlig vinning. Man kan bli utsatt for det utrolige i dag selv i institusjoner som skulle ha helt andre formål.

Anonymkode: af144...0ab

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...