Gå til innhold

Ditt aller første minne som barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har et minne fra jeg var 2,5 år. Veldig tydelig minne - fikk en voldsom omfavnelse av min farfar. Et eller annet skjedde, da, så jeg fikk vondt i armen og vi måtte på sykehus. Husker at jeg hadde med meg bamsen min. Vinteren etter, da jeg var 3, husker jeg at vi var på et kurssted - mine foreldre og jeg.

Husker også fra sommeren etter, da jeg var 3,5 år, da min mor var gravid. Husker noen spesielle glimt fra da babyen var kommet. Husker også da jeg begynte i barnehagen, som 4,5-åring. Veldig stas! Husker imidlertid ingenting fra dagmammaen jeg var hos før barnehagen :o 

Husker mange små glimt og episoder, som er vanskelig å tidfeste - som da mormor lekte med oss på en lekeplass i Oslo, da pappa kom roende med ny båt, da farfar satt på brygga og bøtte garn, da vi fikk besøk av noen slektninger fra Trøndelag som snakket så rart :lol:, da vi var på besøk hos noen venner av foreldrene mine langt avgårde og de bodde rett ved en militærflyplass og det bråkte så himla og vi fikk nypete og pizza for første gang :D

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg var rundt 3 år gammel, kanskje 2,5 år, det var et bilde jeg så av meg og familien. Lurer på om det er mulig å huske noe enda tidligere tilbake? 🤔

Anonymkode: ad893...a2a

Jeg mener ganske bestemt at jeg husker enkelte ting fra stedet vi flyttet fra da jeg var rett over to år.

Ellers er det ganske lett å knytte minner til bilder man har sett fra man var liten. Dvs. man husker kanskje ikke en gang at det var et fotografi, man husker det som et minne. Men det gjelder ikke de tidligere minnene jeg nevner over her.

Annonse

Gjest Maggie55

Mange tåtefladker med melk på et bord og prblemer med melk og bryst. Alvorlig vondt og vanskelig og mor ganske alene med problematikken. En omfattende jobb med slike flasker med skikkelig desifisering og alt. Mamma var alltid så nøyaktig med alt.

Gjest Maggie55

Det hender vi snakker alvorlig vanskelig mener jeg. Når jeg tenker på dem hjemme tenker jeg på den vakre låta de av og til spiller på radio. " Bare et kjærtegn fra en som går forbi".

Akkurat nå er det de hærsens fluene som gjør meg gal.De tørket tydeligvis ikke bort i sommer.Skulle kunnet sendt ut en " som flue på veggen" Men godt ikke psykotisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...