Gå til innhold

Slitsomt rotehus... vanskelig å få orden på huset

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet. Jeg er alene, men har et voksent barn boende hos meg. 

Problemet er at hele leiligheten er ganske så trang. Det voksne barnet har sine eiendeler plassert i halve stuen. Vi har bare et soverom. Og en av oss må sove i stuen. Det er veldig vanskelig når jeg venter på besøk, for ting ser ikke akkurat ryddig ut... Noen andre som bor like trangt og føler på det samme? Alt blir liksom skittent og uryddig. Forsøker å rydde, men finner ikke plass til å oppbevare saker osv. 

Jeg forsøker å få stuet alt inne i boden av ting som står i veien,... Men det ser ikke akkurat innbydende ut å ha besøk i leiligheten når halve stuen er en ikke-stue for å si det sånn... Noen tips? Jeg har altfor lav inntekt og derfor lever jeg i en altfor liten leilighet. 

Anonymkode: 3040b...812

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at hele leiligheten er ganske så trang. Det voksne barnet har sine eiendeler plassert i halve stuen. Vi har bare et soverom. Og en av oss må sove i stuen. Det er veldig vanskelig når jeg venter på besøk, for ting ser ikke akkurat ryddig ut... Noen andre som bor like trangt og føler på det samme? Alt blir liksom skittent og uryddig. Forsøker å rydde, men finner ikke plass til å oppbevare saker osv. 

Jeg forsøker å få stuet alt inne i boden av ting som står i veien,... Men det ser ikke akkurat innbydende ut å ha besøk i leiligheten når halve stuen er en ikke-stue for å si det sånn... Noen tips? Jeg har altfor lav inntekt og derfor lever jeg i en altfor liten leilighet. 

Hvor gammel er det voksne barnet? Hvis vedkommende er ferdig med VGS, så vil kanskje løsningen være å hjelpe vedkommende til å finne et eget sted å bo? Hvis barnet ikke er voksent nok til å flytte hjemmefra, så er kanskje løsningen at dere begge går gjennom tingene deres for å finne ut om dere trenger alt dere har. Kan noe gis bort eller kastet, og kan noe komprimeres og lagres på bedre måter. Har faren til barnet bedre med lagerplass, slik at noe kunne vært flyttet til ham?

Anonymkode: e88be...10a

Gjest Maggie55

Alt er ikke så lett nå å gjøre alt alene. Det vil si uten kommentarer og innspill.  Gir mer mening liksom å gjøre så de andre skulle trives. Men nå gjør jeg tingene annerledes helt aktivt og skaper aktivt nye " rutiner". Skal rydde og ordne i uka som kommer. Skal også bytte gardiner når det lir litt uttpå. Men så langt ingen hast.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre noe for å få høyere inntekt. 

Anonymkode: c67bd...b42

Annonse

IKEA er eksperter på sånne løsninger. Henter en del inspirasjon fra nettsiden deres hvis jeg skal gjøre om på ting. Ikke alltid nødvendig å kjøpe noe, ofte har man tilsvarende liggende eller som gis bort på Finn som kan tilpasses.

Anonymkode: 8fada...bc4

Det finnes skitt som er vanskelig å bli kvitt tror jeg. Man kan få " støv på hjernen også" og bli helt femtitall. At man nærmest bli syk av at alt skal være perfekt mener jeg.

Anonymkode: 3a972...1af

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...