Gå til innhold

Just do it - jeg vant over frykten idag


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, MxxM skrev:

Idag trosset jeg betydelig angst og gjorde noe jeg ikke trodde jeg skulle klare. Jeg vant over frykten, og jeg lever enda :) 

Just do it. 

Print denne meldingen ut og fest den på et speil. Du trenger den på dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, XbellaX skrev:

Print denne meldingen ut og fest den på et speil. Du trenger den på dårlige dager.

Det kan jeg ikke. Men jeg skal prøve å huske det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, MxxM skrev:

Idag trosset jeg betydelig angst og gjorde noe jeg ikke trodde jeg skulle klare. Jeg vant over frykten, og jeg lever enda :) 

Just do it. 

Yess! Siden angst er en innbilt fare, overlevde du selvsagt. En dør ikke av innbilte farer :-)

Men tøft likevel å trosse den. Samtidig er det eneste veien mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var neste skritt. Jeg tok et oppgjør med meg selv og bestemte meg for å legge ting bak meg og gå videre - selv om det beste er å ha full komtroll før man går videre. Det er en god følelse å klare det også - mestre å ikke ha kontroll :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 20.22, kupton skrev:

Yess! Siden angst er en innbilt fare, overlevde du selvsagt. En dør ikke av innbilte farer 🙂

Men tøft likevel å trosse den. Samtidig er det eneste veien mot målet.

Det er en ubehagelig vei å gå... Har ikke «friske» mennesker (uten angst) slike «sperrer»? Eller har de bare mindre «sperrer» enn oss med angst?  

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MxxM skrev:

Har ikke «friske» mennesker (uten angst) slike «sperrer»?

Jeg tror nesten alle kan ha det slik overfor enkelte ting. Mange har noen situasjoner som de gruer seg ekstra til og synes er ubehagelige, selv om disse ikke er så vanskelige eller farlige at alle deler denne frykten for de samme tingene.

Vi er forskjellige både mht. hva vi synes er vanskelig og mht. hvordan vi takler det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, MxxM skrev:

Beklager dumme spørsmål. 

Jeg synes ikke spørsmålene dine er dumme. Ikke noe du bør beklage synes nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg avslutter denne tråden fordi jeg har mislykkes nok en gang. Jeg orker ikke å utsette meg for mer. 

Oppturer og nedturer er en del av livet til alle uansett. Ingen er immun mot det. Prøv å tenk at motgangen mest sannsynlig vil gjøre deg sterkere slik at du senere vil takle ting bedre. Det er greit å ta en pause, men du burde ikke gi opp fordi du møter motgang. Du er sterk nok til å stå i det, lære  av det å komme sterkere ut av det.

Anonymkode: c43d1...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppturer og nedturer er en del av livet til alle uansett. Ingen er immun mot det. Prøv å tenk at motgangen mest sannsynlig vil gjøre deg sterkere slik at du senere vil takle ting bedre. Det er greit å ta en pause, men du burde ikke gi opp fordi du møter motgang. Du er sterk nok til å stå i det, lære  av det å komme sterkere ut av det.

Anonymkode: c43d1...7f6

Hvorfor skal jeg utsette meg for så mye ubehag når jeg mislykkes så til de grader? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MxxM skrev:

Hvorfor skal jeg utsette meg for så mye ubehag når jeg mislykkes så til de grader? 

For å bli bedre. Men om dette er noe du driver med alene og uten hjelp fra helsepersonell med kompetanse så tenker jeg at du sterkt burde vurdere å få hjelp til dette, i alle fall om det er slik at du blir verre.

Anonymkode: c43d1...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:

Jeg avslutter denne tråden fordi jeg har mislykkes nok en gang. Jeg orker ikke å utsette meg for mer. 

Hva endret seg så voldsomt i løpet av en time?

Anonymkode: 2fc10...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...